Studentbolig

Her kan du finne din nye bolig og få svar på det meste om livet i studentbolig.

Enten du flytter for deg selv eller med andre har vi boliger til deg

Lås opp hybeldøra med appen!

Mange av SSNs studentboliger har nå Mitt nøkkelkort tilgjengelig i Student Sørøst-appen og på Min side.

Finn ut mer

Ofte stilte spørsmål

Du søker om bolig ved å gå gjennom Boligvelgeren vår og velger ut dine favoritter. Favorittene tar du med deg over på Min side, hvor du fyller ut søknadsskjemaet.

Les mer om hvordan du søker om studentbolig her.

Husleien inkluderer strøm, vaktmestertjenester og internett (gratis tilleggstjeneste via USN). I de aller fleste av våre boliger i Porsgrunn, Bø, Notodden og Rauland er bruk av fellesvaskeri inkludert i husleien.

Gå gjennom denne sjekklista når du vil flytte ut:

  • Si opp ditt leieforhold på Min side. Oppsigelsestiden er 3 - tre - måneder, regnet fra den siste dagen i måneden

  • Sjekk at du har betalt alle husleier.

  • Rydd godt etter deg, fjern alle dine eiendeler, kast søppel.

  • Du har selv ansvar for å vaske ut etter deg.

  • Bestill sjekk av flyttevasken du har utført (på Min side).

  • Forlat boligen slik du møtte den.

  • Lever nøkkel.

  • Meld adresseendring til Posten.

Feil og mangler

Før du flytter ut må du melde inn eventuelle feil og mangler i boligen. Dette gjør du ved å logge inn på Min side.

Innlåsing dagtid

Dersom du låser deg ute, og har nøkkelkort til din studentbolig, kan du enkelt låse deg inn via Mitt nøkkelkort på Min Side. Der har du mulighet til å åpne alle dører du har adgang til hos oss. Åpning fra web vil ikke fungere hvis internett på bygget er borte, så vi anbefaler ikke å benytte mobilen som fast innlåsingsløsning.

Dersom du ikke har nøkkelkort, tar du kontakt med ditt lokale servicesenter i åpningstiden. Alternativt kan du kontakte husverten på ditt boligområde for innlåsing i tidsrommet kl 15:00-22:00. Tjenesten blir etterfakturert. Gjeldende pris finner du i prislisten (under "Innlåsing dagtid vaktmester/husvert").

Kontaktinformasjon til husverter finner du på boligens egen nettside. 

Innlåsing natt/helg

Dersom du utenfor våre åpningstider (også i helgen) ikke får kontakt med en våre husverter, kan vekter kontaktes på 33 30 75 44. Tjenesten blir etterfakturert, gjeldende pris finner du i prislisten (under "Innlåsing ved vekter").

Vekterselskapet betjener alle campus, med unntak av Rauland. 

Du finner info om nettverket i studentboligen din ved å finne ditt boligområde under Våre studentboliger og scrolle til Internett (via kabel og/eller via WiFi).

Ved tilkoblingsproblemer kan du selv restarte ruteren i appen Student Sørøst under Studentbolig-tjenesten. I de fleste tilfeller vil det gjøre at du får nettet tilbake.

Funker det fortsatt ikke? Vår Teknologi-avdeling kan bistå deg, send inn din support-henvendelse via vårt kontaktskjema.