Du må selv utføre flyttevasken

ons. 28 jun.
SSN Drift/vaske-4407_fylskn

Når du flytter ut ønsker vi at du forlater hybelen din på samme måte som du selv hadde ønsket å møte den: tømt for personlige eiendeler og søppel, og grundig rengjort.

Det er ditt ansvar å vaske din hybel

  • To uker før du skal flytte ut vil du motta informasjon om de viktigste tingene du må utføre med tanke på rydding og vasking.

  • To dager før du flytter ut, sender vi deg en påminnelse hvor du må bekrefte at du har gjennomført de tiltakene du er ansvarlig for.

Vil du ikke/kan du ikke vaske selv?

Da kan du bestille utvask av SSN senest tre uker før du skal flytte ut, ved å sende en e-post til [email protected]. Se pris i listen under.

Se priser på utvask og hva som kan trigge et gebyr dersom du ikke har vasket eller ryddet godt nok:

Gebyrer for flyttevask Pris
Utvask av leilighet kr 3500
Utvask av hybel med eget kjøkken kr 2500
Utvask av hybel med delt kjøkken kr 2000
Vask av stekeovn kr 600
Nedvask av ekstra skitten hybel/leilighet kr 600 pr time
Fjerning av møbler/tilbakeføring av møbler kr 2000
Bortkjøring til gjenvinningsstasjon Faktisk pris på gjenvinningen

Steg for steg når du skal vaske deg ut:

  1. Bestill vaskesjekk - en sjekk av vaskejobben din, i vårt kontaktskjema eller under "Mitt leieforhold" på Min side i god tid og senest 14 dager før den datoen kontrakten din utløper.

  2. Vaskesjekken vil foregå på en hverdag mellom klokken 09.00-14.00 og på den dato du ønsker, men senest på kontraktens siste dag. Dersom siste dag er lørdag eller søndag, må det avtales sjekk av flyttevask senest fredagen før.

  3. Følg vår sjekkliste for flyttevask, og vask godt.

  4. Vaskejobben din skal så sjekkes og godkjennes av vaktmester/renholder i SSN. Vi går gjennom boligen din sammen, og blir enige om hva som er bra og hva som eventuelt må utbedres/vaskes på nytt.

  5. Om noe ikke blir godkjent får du mulighet til å rette opp feilene så lenge kontrakten din gjelder. Da blir vi enige om en ny vaskesjekk. Du kan totalt be om vaskesjekk to ganger. Når kontrakten er din er utløpt, er det dessverre ikke mulig for deg å vaske på nytt for å få vaskingen godkjent og du vil få et gebyr for utvask.

  6. VIKTIG: Du må møte opp til avtalt tid for å få mulighet til omvask. Det er ofte mange hybler som skal sjekkes, og det er dessverre ikke mulig for SSN å bruke tid på å lage stadig nye avtaler med samme person.

    Dersom du ikke kan gjennomføre på grunn av sykdom eller andre uforutsette hendelser, gir du oss beskjed så fort som mulig, slik at vi kan sette opp en ny avtale.

  7. Husk å melde ifra om "Feil og mangler" ved hybelen/leiligheten din før du flytter ut.

  8. Levere nøkkelen i ditt campuskontor eller i dropbox. Om du benytter dropbox: husk å sende oss en bekreftelse per e-post på at nøkkel er levert.

Ta meg til sjekklisten

NB! Ikke godkjent vasking medfører gebyrer

Dersom det ikke er skikkelig rengjort eller ryddet og vaskejobben ikke kan godkjennes, foretar SSN den nødvendige rengjøringen og/eller fjerning av møbler og gjenstander, og du som flytter ut faktureres for dette i henhold til gjeldende Prisliste.

Så lenge kontrakten din er gyldig kan du be om ny vaskesjekk dersom du ikke får godkjent den første gangen. Det kan totalt utføres to vaskesjekker.

Når kontrakten er din er utløpt, er det dessverre ikke mulig for deg å vaske på nytt for å få vaskingen godkjent og du vil få et gebyr for utvask.

Logg inn på Min side