Feil må meldes raskt

man. 27 feb.
SSN Drift/drammen_papirbredden-4486_xuu8uz

Hvis du oppdager feil eller mangler ved boligen, ber vi deg om å melde ifra på Min side snarest mulig.

Hjelp oss å oppdage feil og mangler

Vi har mange boliger som skal kontrolleres, og vi foretar jevnlige inspeksjoner. Boligene sjekkes også alltid før nye leietakere flytter inn. Til tross for dette kan det være feil og mangler som vi ikke lykkes å registrere. Vi er derfor avhengige av at du som leietaker informerer oss om feil du oppdager. Dette gjør du ved å gå til Mitt leieforhold på Min side, hvor du registrerer feilen under Meld feil/mangler/avtale vaskesjekk.

Logg inn på Min side

Meld ifra så fort som mulig

Reklamasjon om eventuelle mangler eller feil gjøres via Min side så fort som mulig, eller i rimelig tid etter innflytting. Leietaker gir samtidig utleier, eller den utleier bemyndiger, rett til adgang til boligen inntil skade/feil er utbedret, (jmf §8 i leiekontrakten).

Følg fremdriften på Min side

Videre i leieforholdet må beskjeder og behov for reparasjoner meldes inn elektronisk via Min side. Driftsavdelingen vil rette opp feil/mangelen innen to dager. Hvis det tar lenger tid vil det opprettes en fremdriftsplan som leietaker blir informert om. Du vil kunne følge fremdriften på Min side.

Der det er behov for å etablere nødløsninger, vil vi gjøre vårt ytterste for at det skal være på plass innen fem timer.

Kritiske feil eller mangler?

Ring ALLTID nødnummer først!

Ved ulykker, brann eller akutte hendelser, ring nødnummer:

Brann: 110
Politi: 112
Ambulanse: 113
Legevakt: 116 117

Kritiske feil? Ring SSNs beredskapstelefon

I en krisesituasjon der feilen er kritisk for bygningen eller dens beboere, vennligst ring SSNs beredskapstelefon 31 00 95 00.

Takk for at du hjelper oss!

Lurer du på noe?

Du oppretter selv en bruker på Min Side.

På Min Side kan du søke om studentbolig og helserefusjon. Det er også her du melder inn feil og mangler i din bolig, eller melder om bråk. Her kan du som har nøkkelkort bytte PIN-kode til ditt kort og til og med låse deg inn digitalt under Mitt nøkkelkort.

Du finner også en oversikt over ditt leieforhold, slik som faktura for husleie og du kan søke om tilleggstjenester som bod eller parkeringsplass. Du ser en oversikt over pågående og tidligere søknader.

Har du barn i vår studentbarnehage ser du også informasjon om dette på Min side.

Husk å oppdatere kontaktinformasjonen din på Min Side, dersom du for eksempel endrer telefonnummer eller får ny e-postadresse. Det er viktig at kontaktinformasjonen din er oppdatert, slik at vi som utleier får kontakt med deg. Vi bruker vanligvis e-post eller SMS når vi sender deg informasjon.

Meld inn feil/mangler til vaktmester via Min Side

Vi har vaktmestere tilknyttet alle våre studentboliger, noe som gjør det ekstra trygt og forutsigbart å bo hos oss. Du melder inn beskjeder/feil/mangler eller ditt behov for reparasjoner til vaktmesteren via Min Side, og driftsavdelingen vil rette opp feil/mangel innen to dager. 

Driftsavdelingen skifter lyspærer i alle fellesrom som tv-stuer, felleskjøkken, ganger og kjellerrom. I egen bolig melder du selv fra til vaktmester dersom du trenger lyspærer (via Min Side). Hvis det oppstår feil på lysstoffrør/tennere og spesialpærer, må det også legges inn feilmelding på Min side.

Spørsmål om vaktmester- eller renholdstjenester?

Du kan kontakte drifts- eller renholdsavdelingen vår dersom du har spørsmål om våre vaktmester- eller renholdstjenester.

Kontakt oss.

Se alle våre ofte stilte spørsmål om studentbolig.