Finn svar på ofte stilte spørsmål om ting du lurer på før du skal flytte inn/når du nettopp har flyttet inn i en SSN studentbolig.
Ofte stilte spørsmål om det å flytte inn i SSNs studentboliger.
Dyne, pute, sengetøy og håndklær.
Servise og bestikk.
Kjeler, stekepanne og annet kjøkkenutstyr.
Vaskebøtte, langkost, rengjøringsmidler, kluter til bruk i egen bolig og på delt kjøkken og bad.
Det er ikke lov til å fjerne møbler fra enheten, men du kan ha med det du får plass til.
Du kan kjøpe en praktisk sengetøypakke via SSN. Pakken inneholder:
En dyne
Ett dynetrekk
En pute
Ett putetrekk
Ett laken
To håndklær, ett lite og ett stort
Sjekk prislisten for gjeldende pris!
Gi oss gjerne beskjed før du ankommer dersom du ønsker å kjøpe en sengetøypakke, slik at den kan leveres til hybelen din. Bestillingen kan sendes til: [email protected]
Husleien inkluderer strøm, vaktmestertjenester og internett (gratis tilleggstjeneste via USN).
I studentboligene hvor det er fellesvaskeri med appwash betaler man per vask/tørk, mens det i de fleste av boligene i Porsgrunn, Bø (ikke Campus Bø Studentboliger), Notodden og på Rauland er gratis å bruke det felles vaskerommet.
Nøkkelen henter du enten på SSNs kontor på campus eller du kan låse deg inn via appen om det er nøkkelkort og ikke fysisk nøkkel ved studentboligen din.
En rekke av våre studentboliger benytter nøkkelkort for innlåsing. Dersom du leier bolig med slikt nøkkelkortsystem kan du også kan enkelt låse deg inn via "Mitt nøkkelkort" på Min side (både via nettleser og i Student Sørøst-appen). Her har du mulighet til å låse opp alle dører du har tilgang til gjennom ditt leieforhold med SSN. Det er også denne funksjonen du kan bruke for å låse inn gjester.
Vi anbefaler at du alltid tar med nøkkelkort når du forlater hybelen. Åpning fra web vil ikke fungere hvis internett på bygget er borte eller dersom Min side har nedetid.
Hvis du oppdager feil eller mangler ved boligen, ber vi deg om å melde ifra på Min side snarest mulig.
Les mer om å melde feil og mangler.
I en krisesituasjon der feilen er kritisk for bygningen eller dens beboere, vennligst ring SSNs beredskapstelefon 31 00 95 00.
Brann: 110
Politi: 112
Ambulanse: 113
Legevakt: 116 117
Takk for at du hjelper oss!
På Min Side kan du søke om studentbolig og helserefusjon. Det er også her du melder inn feil og mangler i din bolig, eller melder om bråk. Her kan du som har nøkkelkort bytte PIN-kode til ditt kort og til og med låse deg inn digitalt under Mitt nøkkelkort.
Du finner også en oversikt over ditt leieforhold, slik som faktura for husleie og du kan søke om tilleggstjenester som bod eller parkeringsplass. Du ser en oversikt over pågående og tidligere søknader.
Har du barn i vår studentbarnehage ser du også informasjon om dette på Min side.
Husk å oppdatere kontaktinformasjonen din på Min Side, dersom du for eksempel endrer telefonnummer eller får ny e-postadresse. Det er viktig at kontaktinformasjonen din er oppdatert, slik at vi som utleier får kontakt med deg. Vi bruker vanligvis e-post eller SMS når vi sender deg informasjon.
De aller fleste av våre boliger er tilknyttet Universitetets nettverk, og internett er en gratis tilleggstjeneste.
På infosiden for din studentbolig kan du se hva slags tilkobling du har i din hybel/leilighet.
OBS! Når du er logget på nettverket får du mulighet til å logge deg gratis på Schibsted (du må opprette en bruker) for å lese deres nettaviser helt gratis! Schibsteds aviser er for eksempel Aftenposten, VG, E24 med flere.
Du finner info om nettverket i studentboligen din ved å finne ditt boligområde under Våre studentboliger og scrolle til Internett (via kabel og/eller via WiFi).
Ved tilkoblingsproblemer kan du selv restarte ruteren.
Funker det fortsatt ikke? Vår Teknologi-avdeling kan bistå deg, send inn din support-henvendelse via vårt kontaktskjema.
Du bør skaffe deg en innboforsikring når du flytter for deg selv, også i studentbolig.
SSN som utleier er ansvarlig for å holde våre bygg og vårt inventar forsikret, men du må selv sørge for å forsikre dine personlige eiendeler, da disse ikke dekkes gjennom SSNs forsikring.
Aller først: sjekk om du er dekket av dine foreldres forsikring, før du tegner en egen innboforsikring
Dersom det skulle oppstå uforutsette hendelser slik som brann, vannskade, innbrudd i boligen eller boden din, kan dette føre til utgifter og tap for deg som beboer. Du kan benytte innboforsikringen til å begrense eget økonomisk tap ved slike tilfeller. Dersom du ikke har innboforsikring vil du måtte bekoste slike ekstrautgifter selv. Det kan være utgifter til midlertidig bosted dersom boligen din blir ubeboelig, eller utgifter til klær, bøker, sykkel, PC osv som du trenger i det daglige.
Informasjon om parkering på ditt boligområde, finner du under "Parkering" på Våre studentboliger (velg studentboligen du bor/skal bo ved).
Ved enkelte av eiendommene våre er det mulig å leie parkeringsplass. For å søke om parkeringsplass må du i utgangspunktet ha et leieforhold hos oss. Du søker via Min side ved å gå inn på Mitt leieforhold og velge "Tilleggsprodukter". Les mer om leie av parkeringsplass her.
Det er viktig at det parkeres kun på oppmerkede p-plasser og ikke foran innganger eller i veibanen slik at det sperrer for brøytebil og utrykningskjøretøyer. Feilparkerte biler kan fjernes uten varsel.
Det er forøvrig godt tilrettelagt for å bruke sykkel ved USNs studiesteder.
Ja, ved enkelte av eiendommene våre er det mulig å leie parkeringsplass. Du kan lese mer om parkering på den enkelte eiendom ved å gå til Våre boliger og se under Parkering ved eiendommen du bor på/skal bo ved.
For å søke om leie av parkeringsplass må du i utgangspunktet ha et leieforhold hos oss. Du søker via Min side ved å gå inn på Mitt leieforhold og velge "Tilleggsprodukter". Dersom det er mulig å søke om parkering på eiendommen, vil dette valget være synlig. Om det er ledig plass vil du straks få et tilbud om leie fra oss, hvis ikke plasseres du på en venteliste.
Se prislisten for priser på leie av parkeringsplass.
Dersom du ikke har fått tildelt bolig enda, men ønsker å søke om parkeringsplass, kan du kontakte oss og vi vil hjelpe deg.
Trivselvertene har en rekke ulike oppgaver som du kan lese om HER.
Trivselsverten fungerer som bindeledd mellom SSN og beboerne. Som beboer kan du finne kontaktinformasjon til trivselsverten din på Min side under Mitt leieforhold på desktop/mobil og i Student Sørøst-appen.
Trivselsvertene tildeler ikke studentboliger og har ikke noe med søknadsprosessen å gjøre. Lurer du på hvordan du skal søke om studentbolig? Les Slik søker du!
Om du fortsatt lurer på noe, er du alltid ❤️lig velkommen til å kontakte oss!
Vi tilbyr korttidsleie for studenter på samlingsbaserte studier på Notodden og Grivi i Bø.
Korttidsleie innebærer at du leier en hybel hos SSN kun i den perioden du befinner deg på samling på campus (for eksempel i en uke). Dersom du ønsker å leie bolig hos oss fra for eksempel januar til juni, regnes ikke dette som korttidsleie.
Du søker om korttidsleie på Min side.
Internasjonale studenter må ha penger i en norsk konto for å søke om studentvisum i Norge. SSN tilbyr denne tjenesten til internasjonale studenter.
Navn på banken: Sparebank 1 Sørøst-Norge (BV)
Bankens adresse: Torvet 5, 3120 Nøtterøy
Kontonummer: 2480 27 91131
IBAN nummer: NO85 2480 27 91131
BIC / SWIFT kode: SPTRNO22
Kontoinnehavers navn: Studentsamskipnaden i Sorost-Norge
Kontoinnehavers adresse: Raveien 189 B, 3184 Borre, Norway
Kontoens navn: Account foreign students