Ofte stilte spørsmål: Student Sørøst-appen

tor. 16 des.

Lurer du på noe om Student Sørøst-appen? Her finner du ofte stilte spørsmål og svar.

Ofte stilte spørsmål: Student Sørøst-appen

Kaffekort kjøper du slik:

  1. Trykk deg inn på Mat og drikke og Kjøp kaffekort. Appen tar deg nå over i nettbutikken.

  2. Velg Klippekort Kaffe (110 kr for 12 klipp) og Legg til.

  3. Velg Til betaling. Du kan enten betale selv, eller be en annen betale for deg!

  4. Om du ønsker å be noen andre betale for deg, legger du inn telefonnummeret til den du ønsker å sende forespørselen til (feks mamma, pappa eller en venn som skylder deg penger!). Skriv en melding og legg igjen ditt eget mobilnummer i tillegg. Trykk Send SMS.

  5. Vent på at vedkommende betaler.

  6. Betal for Kaffekortet selv ved å velge Vipps eller kortbetaling.

  7. Når kjøpet er gjennomført vil Kaffekortet dukke opp under QR-kode ikonet i appen din (midt på menylinjen i bunnen). Det kan ta noe tid før Kaffekortet vises i appen, ha litt tålmodighet.

OBS! Vi anbefaler at du kjøper Kaffekortet i god tid før du har tenkt til å bruke det første gang.

Vi blir også svært takknemlige om du husker å finne frem appen og QR-koden din FØR du kommer til kassen (for å få scannet QR-koden og bruke ett klipp). Slik hjelper du oss å unngå kø i kassen 😉

Nei, per i dag er ikke dette mulig. Du kan gjerne benytte samme e-postadresse som på Feide-kontoen din når du oppretter en ny bruker i Student Sørøst, men den vil ikke være knyttet til Feide-kontoen din.

Har du derimot SSNs Min side fra før, kan du benytte samme brukerkonto i appen!

Slik oppretter du brukerkonto i Student Sørøst.

Beklager, men for øyeblikket kan du ikke selv endre e-postadressen tilhørende din brukerkonto i appen.

Dersom du har behov for å endre e-postadressen din, kan du kontakte SSN Service på e-post, og vi vil hjelpe deg. Husk å inkludere både gammel og ny e-postadresse i meldingen din til oss :)

Det er flere grunner til at du må være innlogget for å bruke Student Sørøst. Noen av dem er:

  • For at kommunikasjonen og tjenestene til deg skal være relevante.

  • For å kunne bruke Mat og drikke-tjenestene i appen, som studentbonus og kaffekort.

  • For at vi skal kunne svare deg på supportsaker.

Du kan lese mer om hvordan vi benytter og beskytter dine personopplysninger i SSNs Personvernerklæring.

Flere brukerkontoer?

Husker du at du allerede har satt og fått godkjent din studentstatus, men opplever at denne nå er borte? I så fall har du antagelig to eller flere brukerkontoer i appen, og har blitt logget ut av den kontoen hvor du fikk verifisert telefonnummeret ditt. Du kan kun verifisere dette nummeret én gang, så om du logger inn med en annen konto, vil du ikke få verifisert det samme mobilnummeret en gang til.

Logg ut og inn

Forsøk å logge deg ut av den kontoen du nå er logget inn med og som mangler godkjent studentstatus. Logg deg inn på nytt med den andre kontoen, og se om ikke du er verifisert der ;)

Dersom du allerede hadde en brukerkonto på SSNs Min side i forbindelse med søknad om bolig/du er beboer i SSNs studentboliger eller har søkt om helserefusjon, virker denne også i appen. Vi anbefaler at du benytter denne kontoen, og at du unngår å lage nye kontoer. Be om nytt passord dersom du ikke husker passordet. 

Har du fulgt punktene i Hvordan setter jeg studentstatus i appen? - og får fortsatt ikke verifisert studentstatus, til tross for at du har brukt riktig telefonnummer og har betalt semesteravgift?

Da ber vi deg sende oss en e-post til [email protected], hvor du legger ved et bilde av studentbeviset ditt. Vi vil hjelpe deg!

Har du allerede fått studentstatus godkjent, men opplever at den har blitt borte?

Nei, det virker dessverre ikke. Dersom du har en brukerkonto på SSNs Min side fra før (noe du antagelig har om du er beboer, har søkt om studentbolig, har sendt inn søknad om helserefusjon eller har barn i barnehage hos SSN), kan du logge inn med denne. Ellers må du opprette en ny konto, men du kan gjerne opprette denne med USN-adressen din :)

Husk å registrere deg i appen med det samme telefonnummeret som du er registrert med hos USN, for å få godkjent din studentstatus.

Sjekk innboksen til den e-postadressen du har brukt til å registrere deg med. Her skal det ligge en e-post hvor du får sette passord, slik at du får logget deg inn.

Slik setter du studentstatus i Student Sørøst:

  1. Trykk inn på Profilinnstillingene dine i Student Sørøst.

  2. Sett Kundetype til Student USN.

  3. Legg inn ditt mobilnummer. Benytt samme nummer som du er registrert med hos USN.

  4. Trykk verifiser nummer og benytt koden du får på SMS for å autentisere deg.

  5. Nå vil du raskt få beskjed om din studentstatus er godkjent eller ikke.

  6. Dersom du ikke har betalt semesteravgift vil du ikke få godkjent studentstatus.

Slik oppretter du en brukerkonto i Student Sørøst:

  1. Legg inn e-postadressen du ønsker å benytte. Registrer inn dine personopplysninger for å opprette brukerkontoen din. Deretter vil du i løpet av kort tid motta en e-post til den registrerte e-postadressen din. Her får du beskjed om å sette passord og du kan deretter logge inn i Student Sørøst.

  2. Dersom du leier bolig eller har søkt om helserefusjon hos SSN, har du allerede en brukerkonto på SSNs Min side, og denne kan du også logge inn med i appen.

    Vi anbefaler deg å benytte Min side-brukeren din dersom du har en slik, fremfor å opprette en ny.

Studentbonus (cashpoints) kan benyttes på hva du vil i alle SSNs 13 kantiner og kaféer. 

Det er ingen øvre eller nedre grense på hvilke kjøp som gir cashback. Bonusen din er tilgjengelig umiddelbart etter gjennomført kjøp, og kan benyttes fra neste kjøp så sant den har oversteget 1 kr. Du mottar også cashback på kjøp som betales helt eller delvis med bonuskroner.

Les mer om Studentbonus.

Slik bruker du cashpoints i selvbetjent kasse:

Scann QR-koden din og slå inn maten du skal kjøpe. Dersom du har spart opp mer enn kr 1,- får du automatisk opp et valg på kassen, om du vil benytte Studentbonus. Trykk Bekreft og din Studentbonus vil trekkes fra summen du skal betale. Betal det resterende beløpet som vanlig (dersom det er et restbeløp).

Dersom du benytter betjent kasse, ber du om å benytte bonus og kasseoperatøren bekrefter bruk av bonus, slik at du kun betaler restbeløpet.

Dette er dessverre en feil som kan opptre når mange systemer skal snakke sammen. Om du opplever at appen fryser eller henger, kan du prøve følgende:

  • Forsøk å lukke appen og starte den på nytt.

  • Forsøk å restarte telefonen din.

  • Tving avslutning av appen: På iPhone eller på Android.

Om problemet vedvarer, ber vi deg ta kontakt oss med oss: [email protected]!

Vi jobber med å gjøre appen universelt utformet og beklager på det sterkeste at den ikke er det for øyeblikket.

Fant du ikke svar på spørsmålet ditt?

Send oss en e-post!

Send e-post