Kirkegata

Boligene har fri internettilkobling som en gratis tilleggstjeneste.

Generelt

Hver enkelt bruker er selv ansvarlig for all aktivitet hun/han foretar seg på nettverket. Misbruk vil bli straffet med advarsler eller utestenging fra nettverket avhengig av misbrukets art. Våre etiske retningslinjer finner du her. Alle brukere må forholde seg til norsk lov, og våre beboere må også forholde seg til USNs reglement for bruk av nettverket. 

Spørsmål?

Ved tilkoblingsproblemer kan du selv restarte ruteren på Min side. I de fleste tilfeller vil det gjøre at du får nettet tilbake. Hvis du har spørsmål kan du kontakte SSN IT gjennom Min side, ved å legge inn forspørselen din på "Feil og mangler".

  • + Kabel

    Internett via kabel

    For å benytte kablet forbindelse kan du koble enheten din rett i vegguttaket på hybelen. For å koble flere enheter på nett samtidig må det benyttes en ruter. Dette må leietaker selv anskaffe 

    Vi anbefaler at det brukes nettverkskabler av standarden cat5e eller nyere.

    Ved bruk av ruter MÅ den være satt i NAT-modus, da vi kun disponerer én offentlig IP-adresse per hybel. De aller fleste rutere har denne innstillingen som standard. Merk at hvis du skal bytte mellom enheter som er tilkoblet veggkontakten kan det gå opp til fem minutter fra du kobler ut én enhet før neste enhet får internettilgang.

  • + Trådløst

    SSN leverer ikke noe trådløst nett i dette bygget. Hvis det er behov for wifi, må leietaker selv sette opp dette ved hjelp av en trådløs ruter e.l.