Praktisk informasjon

Nedenfor kan du finne all relevant praktisk informasjon om din studentbolig.

  • + Avfallshåndtering - plassering

    Det er kildesortering ved alle våre studentboliger. Beholderne/igloene er merket.

    Plassering av avfallsigloer/beholdere på de ulike områdene:

    Bø:

    Breisås: Egen miljøstasjon med bokser til sortering. Godt merket på engelsk og norsk. Alle kjøkken skal ha bio-poser til organisk avfall samt bokser til papir/papp, glass, metall og restavfall. 
    Gullbring: Egen miljøstasjon med bokser til sortering. Godt merket på engelsk og norsk. Alle kjøkken skal ha bio-poser til organisk avfall samt bokser til papir/papp, glass, metall og restavfall. 
    Grivi: Avfallscontainere ute merket med restavfall, papir, mat og glass. Merkede bokser til sortering på hvert kjøkken.
    Folkestad: Egen miljøstasjon med bokser til sortering. Godt merket på engelsk og norsk. Alle kjøkken skal ha bio-poser til organisk avfall samt bokser til papir/papp, glass, metall og restavfall.

    Drammen:

    Moov-in: Søppelrom på gateplan. Dør inn fra fortau i front av bygget ved siden av nedkjøring til parkeringskjeller. Dør merket "Avfallsrom studenter".
    Øvre Storgate 50: Avfallsdunker ved innkjøring.

    Kongsberg:

    Papillon: Beholdere plassert i 1. etasje.
    Kirkegata: Beholdere til høyre for ytterdøra.

    Notodden:

    Høgås: Avfallsstasjon plassert på parkeringsplass ved driftsbygning og ved hus 31.
    Sætre: Avfallsstasjon ved parkering.

    Porsgrunn:

    Jotunveien: Avfallsstasjon plassert ved parkeringsplass. Grønne og sorte dunker.
    Kjølnesjordet: Avfallsdunker plassert mellom hus 24 og 26. Grønne og sorte dunker.
    Grenlandsgate: Avfallsdunker plassert ved innkjørsel. Grønne og sorte dunker.
    Skiensgate: Avfalls skur plassert ved parkeringsplass. Grønne og sorte dunker.
    Borgehaven: Avfalls skur plassert ved parkeringsplass. Grønne og sorte dunker.
    Campus Kjølnes: Avfallsigloer (nedgravd) plassert foran hus 50. 

    Ringerike:

    Campus Ringerike: Avfallsigloer (nedgravde tanker) plassert bak Luna. 
    Harald Hardrådesgate: Avfallsskur ved hovedinngangen.

    Vestfold:

    Campus: avfallsigloer (nedgravde tanker) mellom Beta og gangveien og mellom Sigma og gangveien.
    Kaldnes: beholderne er plassert i avfallsinnhegningen ved boden - nøkkelen din passer her.
    Kaldnes Brygge: avfallsigloer (nedgravde tanker) plassert ved hovedinngangen.
    Klokkergården: avfallsigloer (nedgravde tanker) på nedsiden av Vaskekjelleren og på nedsiden av Myra.
    Mølla: beholderne er plassert på sydsiden av bygget.
    Åsgårdstrand: avfallsigloer (nedgravde tanker) langsetter hovedveien. 

  • + Avfallshåndtering - sortering

    Tenk miljø, sorter søpla di!

    Ved våre boliger har vi egne miljøstasjoner. Gjør deg kjent med hvor din nærmeste miljøstasjon er, og benytt de merkede dunkene til å sorterer søppelet riktig.

    Takk for at du bidrar!

    Papp/papir, matavfall, plast, glass/metall og restavfall i hver sin beholder. Matavfallsposer skal knytes godt igjen slik at det blir minst mulig løst avfall oppi utesekken/beholder. Papir legges løst oppi utesekken/beholder, skal ikke legges i plastposer. Hvis plastpose benyttes må denne tømmes oppi utebeholder. Papir og plastemballasje gjenvinnes til forskjellige produkter. Plastemballasje og restavfall legges i bærepose/handlepose rett i utebeholderen.

    Det er viktig at all søppel komprimeres. Hjelp oss å holde det ryddig på avfallsplassen slik at det ser trivelig ut. Da slipper du besøk av ubudne gjester som fugler, rotter og mus.

    NB!! Det er viktig at søpla sorteres og legges i riktig beholder/iglo. Avfallsselskapet nekter å ta med seg avfallet dersom det er dårlig sortert.

    Dersom du har store ting du ønsker å bli kvitt kan du bestille bortkjøring av vaktmester (ikke sett det ut ved avfallsdunkene uten avtale med vaktmester).

    Dette er papiravfall:

    • aviser, brosjyrer, konvolutter, reklame, ukeblader, telefonkataloger, pocketbøker med myk perm
    • papir, pappesker, dorullkjerner
    • melk- og juicekartonger, du trenger ikke å fjerne korker eller etiketter fra kartongene 
    • papp- og papiremballasje, pizzaesker, skylle – og vaskemiddelesker

    Dette er glassemballasje:

    • glass som har inneholdt syltetøy, pastasauser, barnemat etc
    • vin- og spritflasker

    Dette er metallemballasje:

    • brus- og ølbokser uten pant
    • hermetikk, kaviar- og majonestuber ol
    • korker av metall, myke metallbokser, sølvpapir. 

    Det er kun glass- og metallemballasje som har inneholdt mat eller drikke som skal resirkuleres.

    Dette er plastemballasje:

    • plastemballasje som har inneholdt mat, drikke eller andre husholdningsvarer
    • isopor, plastfolie
    • vindusspylervæskekanner, sjampoflasker ol

    Skyll plastemballasjen ren med kaldt vann. Det gjør ingenting om det er et tynt fettlag igjen. Etiketter kan være på. Bruk sunn fornuft: Er det krevende å få plastemballasjen ren, kastes den i restavfallet.

    Dette er BIO-avfall:

    • matrester
    • kaffefilter og teposer
    • tørkerull og servietter

    Det er kun BIO-avfallsposer som kan benyttes. Vanlig plastposer er av ikke nedbrytbart materiale. Tøm gjerne BIO-avfallet ditt hver dag slik at du slipper vond lukt på kjøkkenet.

    Restavfall:

    Avfall som ikke sorteres til annen gjenvinning.

    Dette er EE-avfall:

    • lyspærer, lysrør, sparepærer, sikringer, oppladbare batterier 
    • telefoner/mobiltelefoner, ladere, lamper, ledninger, brytere 
    • leker med batterier og elektroniske komponenter, blinkesko
    • radioer, cd-spillere, videospillere, MP3-spillere, kamera
    • datautstyr, klokker, ringeklokker 
    • kaffetraktere, vannkokere, kjøkkenmaskiner, hårfønere 

    Deponering av EE-avfall:

    I Drammen, Åsgårdstrand, Kaldnes, Klokkergården, på Mølla og Campus Ringerike står det en dunke i vaskeriet hvor dere kan legge kassert EE avfall. På Fagerlund, Kaldnes Brygge og i Kirkegata står det en dunke hvor dere kan legge kassert EE avfall ved trappa i kjelleren

    Elektriske apparater som: TV-er, vaskemaskiner, oppvaskmaskiner kjøleskap, komfyrer, frysere, varmeovner og mikrobølgeovner leverer dere selv i butikker hvor slike varer selges. Du trenger ikke å kjøpe nytt for å levere. Butikken plikter å ta i mot dersom de selger lignende produkter.

    EE-avfall kan også leveres til gjenvinningsstasjoner.

     

  • + Betalingsutsettelse

    Studentsamskipnaden har anledning til å gi kortvarige betalingsutsettelser av husleie. Ta kontakt med oss dersom du en måned har vanskeligheter med å betale innen fristen. Ta også kontakt med oss dersom du får større betalingsproblemer slik at vi sammen kan forsøke å finne en løsning på problemet.

  • + Besøk

    Det er tillatt å ha overnattingsgjester i boligen i inntil 10 dager. Leietaker må selv være til stede under besøket. Det er ikke mulig å la flere bo i boligen enn det som er beregnet fra utleier.

  • + Billedlister

    Det er montert billedlister med spesialkroker i de aller fleste boenheter.

    Alle former for veggdekorasjoner henges på disse, - bruk fiskesnøre eller hyssing. Gi vaktmester beskjed dersom du har behov for flere kroker. Det er ikke tillatt å stiftei vegg/henge opp noe uten ved bruk av billedlistene.

  • + Boder

    De fleste boenheter har tilgang til bod for lagring av utstyr, noen har egen bod mens andre deler bod. Se under for informasjon om din bolig. Ikke plasser verdifulle gjenstander i boden og sørg alltid for at den er forsvarlig låst. Man må selv kjøpe hengelås til bod som skal låses med hengelås.

    Vi gjør deg oppmerksom på at all lagring i bod er på eget ansvar. Det er ikke tillatt å flytte standardmøblering til bodene. Tips: for lagring i uteboder eller i kjellerboder vil vi på det sterkeste anbefale at dere ikke setter esker, bagger ol rett på gulvet/bakken. Sett inn en hylle, en pall eller lignende.

    Ved utflytting tar du med deg alt som tilhører deg (også det du karakteriserer som søppel). Skulle det mot formodning stå noe igjen fra forrige leietaker melder du ifra til oss.

    Spesifikk info for hver studentbolig:


    Bø: 

    Breisås

    Utvendige felles boder tilhørende hvert hus.

    Gullbring

    Innvendige felles boder i kjeller på hvert hus.

    Grivi

    Innvendige egne boder tilhørende hvert rom i kjeller.

    Folkestad

    Lite skap-rom til hvert rom. Felles utvendig bod for 4 enheter.


    Drammen:

    Moov-in

    Egne boder til hver enhet. Boliger i 8. etasje har boder i 3.etasje

    Øvre Storgate

    Ikke bodplass. Kun lagring for sykkel utendørs


    Kongsberg:

    Papillon

    Alle leietakere har tilgang til egen bod. Bodene er i 5., 2. og i U1 etasje. De er merket med leilighetsnummeret.

    Kirkegata

    Alle leietakerne har tilgang til egen bod på loftet. Låses av med egen hengelås.


    Notodden:

    Høgås

    1 bod i hvert hus.

    Sætre

    1 utvendig bod og 1 loftsbod i alle hus.


    Porsgrunn: 

    Jotunveien

    Liten bod plassert inni dublett. To stykker deler denne. I tillegg bod/sykkel bod i hvert hus.

    Kjølnesjordet

    Liten bod plassert i de to dublettene i hvert bygg. To og to studenter deler bod i de andre boenhetene. Bod/Sykkel bod tilknyttet byggene.

    Grenlandsgate

    Liten bod på hvert rom. Felles frittstående bod/sykkel bod ved parkeringsplass.

    Skiensgate

    I 17A er det en bod til hver enhet på loftet. De andre tre byggene har en liten bod inne på hvert rom. Feller frittstående bod/ sykkel bod ved parkeringsplass.

    Borgehaven

    Frittstående boder tilknyttet hvert hus. 3-roms leiligheter har i tillegg bod inne.

    Campus Kjølnes

    Frittstående hus med en bod tilknyttet hver boenhet.    


    Ringerike:

    Campus Ringerike:

    Alle leietakere har tilgang til egen bod i kjeller (U1). Størrelsen på en bod til parleilighetene er 3 kvm, resterende boder er 1,3 -1,5 kvm. Boden låses av med egen hengelås. Du finner oversikt over hvor din bod er her (pdf 132 kb).


    Vestfold:

    Campus 

    Alle leietakere har tilgang til egen bod. Dere som har hybel/leilighet betegnet som HC enhet har bod ute på bakkeplan. De som bor på Alfa, Beta, Delta og Gamma har bod i kjelleren på Beta. De som bor på Epsilon, Omega og Sigma har bod i kjelleren på Epsilon. Boder i kjelleren låses med privat hengelås. Uteboder låses med utdelt nøkkel.

    Faun

    Alle enhetene her enten kjeller eller utvendig bod til oppbevaring/lagring.

    Fagerlund

    Det er en bod i kjelleren og en i 2. etg. Dere som leietakere har anledning til å benytte disse bodene som oppbevaringsplass. Den ene delen av garasjen kan benyttes til lagring av sykler og bildekk.

    Kaldnes

    Det er et bodbygg på området. Alle rom har tilgang til en bod. Det er fire eller fem rom som deler en bod. Bodene er merket med nummer tilsvarende din hybelleilighet. Nøkkelen til rommet ditt passer også til boden.

    Kaldnes Brygge

    Alle leietakere har tilgang til egen bod i kjeller som låses med privat hengelås. Sykkelparkering i kjeller.

    Klokkergården

    Såta, Knippa, Nøisom, Blekket, Fukla, Skilnan, Myra og Jota har en bod inne og en ute tilknyttet hvert kjøkken. Framhuset har fellesboder i 2. etg. Resterende boenheter har merkede boder på loftet. Disse bodene er beregnet for mindre gjenstander (kofferter, esker etc.). Vi anbefaler at du kjøper lås til boden.

    På grunn av brannsikkerhet og orden vil personlige ting som står på det åpne loft blir fjernet.
    Sykler, vinterdekk, ski og andre større gjenstander:
    Det er en stor sykkelbod på nordsiden av Løa og egne sykkelboder i tilknytning til Såta, Knippa, Nøisom, Blekket, Fukla, Skilnan, Myra og Jota. Det er også en stor bod ved Hønsehuset som kan benyttes til lagring av større ting. Alle har nøkler til disse bodene og eiendeler lagres på eget ansvar

    Mølla

    Alle leietakere har tilgang til to boder, en bod i bodbygget i bakgården og en bod i 6. etg. Leietakere i hver etasje deler en bod, leietakere i 1- og 6. etg deler bod. Bodnøkkelen går til begge bodene.

    Vi gjør deg oppmerksom på at det er samme nøkkel som går til alle bodene.

    Åsgårdstrand

    Alle leiligheter har egen sportsbod. Hybler med samme bokstav deler sportsbod.


     

  • + Bostøtte

    Studenter med barn kan ha rett til bostøtte fra Husbanken. Kanskje gjelder det deg? Se Husbanken.

  • + Fellesrom, bad og kjøkken

    Skal du dele bad med noen, er det greit å avtale med din nabo når og hvordan dere skal dele på renholdet. 

    For å få til et godt og velfungerende miljø bør de som deler kjøkken bli enige om renhold, orden, rutiner, søppeltømming og kanskje felles innkjøp til felles middager.

    Vi anbefaler beboere å lage felles ordensregler og vaskelister. Alle som tilhører et felleskjøkken er pliktig til å bidra med renholdet.

    Våre vaktmestere sjekker fellesrom, bad og kjøkken jevnlig.

  • + Forsikringer

    Vi ønsker å presisere hvor viktig det er å ha innboforsikring. Det er mulig man allerede er dekket via innboforsikringen til sine foresatte. Det er noen forsikringsselskaper som dekker innboforsikring for borteboende barn så lenge man er registrert på sine foreldres adresse i Folkeregisteret. Vi som utleier er ansvarlig for å holde våre bygg og vårt inventar forsikret.

    En innboforsikring koster ikke all verden, men er veldig nyttig å ha dersom uhellet er ute.

    En aktuell forsikringssum for en hybel/hybelleilighet vil være kr. 100.000,-. Dette vil være tilstrekkelig til å dekke PC, mobil, klær og annet utstyr. Man må selvfølgelig selv vurdere om dette er tilstrekkelig. Dersom man bor i en stor familieleilighet vil forsikringssummen antakelig måtte være høyere, dette avklares med forsikringsselskapet. I følge estimat fra vårt forsikringsselskap koster innboforsikring med forsikringssum på kr 100.000,- ca. kr. 400,- pr år ved egenandel på kr. 4.000,- (pr 1. januar 2015).

    I tillegg til å dekke PC, mobil, klær og annet utstyr inngår også privat ansvaret og merkostnadene ved midlertidig bolig. En privat ansvarsforsikring dekker det økonomiske tapet som blir påført tredjepart pga. en uaktsom handling. Det kan være i forbindelse med uaktsomhet, for eksempel innvendig vannskade, tørrkoking o.l. Dette er skader som kan få store konsekvenser og følgeskader. Her vil vårt forsikringsselskap kunne kreve regress fra dere pga uaktsomhet. Da er en innboforsikring god å ha slik at man ikke selv blir stilt personlig økonomisk ansvarlig. Skade påført tredjepart ved sykkelulykke er også en del av privat ansvar. Hva forsikringen dekker kan variere noe fra selskap til selskap, så det er viktig at du undersøker dette med ditt forsikringsselskap.

    Merkostnad ved midlertidig bolig vil også dekkes av innboforsikring. Ved en eventuell brann står man selv ansvarlig for å skaffe et midlertidig bosted. Merkostnaden for dette dekkes av en innboforsikring. Vår forsikring dekker ikke dette.

    Lagring i boder; har du innboforsikring dekkes også lagring i boder. Boden skal selvfølgelig være låst og det er krav om at du ikke plasserer ting rett på gulvet, benytt hyller eller legg en pall på gulvet.

  • + Fremleie

    Fremleie eller opptak av husstandsmedlemmer er ikke tillatt uten skriftlig samtykke fra utleier. Godkjenning kan nektes dersom forhold med tilknytning til boligens formål eller vedkommendes person tilsier det. Se også leiekontrakten.

  • + Husdyr

    Det er ikke tillatt med husdyr i våre boliger.

    Dette gjelder alle slags dyr, som blant annet reptiler, mus, hamster, kaniner, ilder, rotter, hunder og katter.

    Er det behov for ekstra rengjøring og/eller oppussing grunnet husdyrhold, blir beboer fakturert for dette.

  • + Husleie; betaling og retningslinjer
    Kontaktinformasjon

    Retningslinjer for innbetaling av husleie 

    NB! Siden vi sender ut varsel om husleien via e-post så er det veldig viktig at du sjekker at e-post fra SSN ikke havner i spam mappen din. Dersom den gjør det er det viktig at du endrer innstillinger, slik at e-post fra oss ikke behandles som spam i fortsettelsen.

    Vårt kontonummer: 1503 54 65828

    Husleien forfaller til betaling den 15. i hver måned. Det betales ½ måned forskudd og ½ måned etterskudd, jfr. Husleiekontrakten.

    Husleie for første måned forskuddsbetales før innflytting. Fra påfølgende måned etter innflytting forfaller husleien som normalt.

    eFaktura

    Studentsamskipnaden tilbyr e-faktura som betalingsløsning for våre kunder. Med e-faktura får du regningen ferdig utfylt rett i nettbanken. Du kan selv endre beløp og forfallsdato før du godkjenner. E-faktura avtale inngår du i nettbank enten ved å gå inn på e-fakturas tilbyderliste eller ved å si ja takk neste gang du har betalt en regning. Din e-faktura referanse er det samme som ditt kundenummer hos oss.

    Dersom du ikke velger å benytte deg av e-faktura vil du motta fakturaene per e-post. Vi sender faktura til e-posten du selv har oppgitt i søknaden, dersom annet ikke er oppgitt. Du er selv ansvarlig for å kontakte oss dersom du ikke har mottatt husleien per e-post eller e-faktura. Vi ber om at de aktuelle giroer med KID-nummer blir brukt når du betaler. Vær oppmerksom på hvilken giro du betaler med da hver og en giro blir linket opp mot den måned den er merket med. Ved ønske om betaling av husleier for flere måneder av gangen, kan dette gjøres på en giro.

    Betalingsutsettelse?

    SSN har anledning til å gi kortvarige betalingsutsettelser av husleie. Ta kontakt med oss dersom du en måned har vanskeligheter med å betale innen fristen. Ta også kontakt med oss dersom du får større betalingsproblemer slik at vi sammen kan forsøke å finne en løsning på problemet.

    Hva skjer dersom du ikke betaler?

    Ved for sen betaling av husleie og andre fordringer vil du motta purring med purregebyr fra inkassoselskapet Intrum Justitia eller Sergel. Purringer på husleie blir postlagt til leietagers adresse hos oss. Dersom du fortsatt ikke betaler vil saken gå til inkasso hos inkassoselskapet. Det vil da påløpe renter og inkassogebyrer.

    Dersom det er sendt purring og/eller inkassovarsel må gebyrer og renter betales selv om faktura betales før eventuelt varsel er mottatt. Det kan ta 1-4 dager fra husleie er betalt til SSN registrerer betalingen. I mellomtiden kan altså varsel være sendt. Dette betyr at betaling 14 dager etter forfallsdato alltid vil medføre at fordringen blir sendt til Intrum Justitia eller Sergel for videre betalingsoppfølging. En slik overføring medfører gebyrer og rentebelastning.
    Ved inkasso vil du motta giro fra Intrum Justitia eller Sergel på husleien og/eller andre fordringer i tillegg til gebyrer og renter. Denne skal betales. Spørsmål vedrørende inkasso-saken rettes til den du har fått purring fra. Fra oss vil det samtidig bli sendt et varsel om tvangsfravikelse av boligen (utkastelse), ref. § 14 i husleiekontrakten. Utstedelse av dette varselet vil utløse et omkostningsgebyr på kr 200.

    Dersom du fortsatt ikke har innbetalt skyldig beløp vil saken oversendes Namsmann for begjæring om tvangsfravikelsen. SSNs omkostninger i forbindelse med denne oversendelsen utgjør ytterligere kr 200, dette faktureres deg som leietaker. Behandling, oppfølging og iverksettelse fra Namsmannens side vil utløse rettsgebyrer.

  • + Husverter

    Vi har husverter ved alle våre boliger og vi ønsker at husvertene skal fungere som et bindeledd mellom oss og våre beboere. Vi ønsker at våre beboere skal bo i et godt miljø tilpasset studentlivet og husvertene arrangerer derfor ulike aktiviteter i løpet av året som skal være med på å skape et positivt miljø. De ulike studentboligene våre har egne grupper på Facebook som husvertene er ansvarlige for. Søk etter din studentbolig på Facebook og bli medlem!

    Husvertene er selv studenter og beboere ved de ulike studentboligene. Husvertene ønsker nye beboere velkommen og gir informasjon om det man gjerne trenger å vite når man kommer til et nytt sted. De hjelper til med å låse opp dersom man er så uheldig å miste nøkkelen. Dette koster 200,- dag (kl.09.00 – 21.00), 400,- natt (21.00-09.00). Husvertene sørger for at husreglene blir fulgt og de kan megle i eventuelle småkonflikter mellom beboerne. Dersom det er behov kan de videreformidle klager til SSN.

    Kontakt husverten dersom du trenger batteri til brannvarsler eller lyspærer til fellesarealer. Husvertene er behjelpelige ved ønske om utstyrspakke dersom SSNs kontorer er stengt.

    Husvertene ved våre boliger i Åsgårdstrand og på Mølla i Larvik selger vaskekort. I Åsgårdstrand har husverten nøkkel til et gjesterom man kan benytte seg av. 

  • + Hvor lenge kan jeg bo?

    Leiekontraktene utløper 31.7.  

    Du vil i mars/april få tilbud om ny kontrakt på boligen din fra 1.8. Tilbudet kommer via e-post og sier hva du må gjøre.

    Tilbud om sommerleie blir sendt ut etter at tilbudene om ny kontrakt er avklart. 

    Vi gjør oppmerksom på at det er en del kriterier du må oppfylle for å få tilbud om ny kontrakt:

    • Du må ikke ha ubetalt, forfalt husleie på det tidspunkt søknaden din blir behandlet
    • Du må ikke ha misligholdt leiekontrakten eller sagt opp kontrakten før den utløper
    • Maksimal botid i våre studentboliger er 5 år

    Les mer om tildelingsreglene under Regler og priser

  • + Lyspærer

    Boligavdelingen skifter lyspærer i alle fellesrom som tv-stuer, felleskjøkken, ganger og kjellerrom. Du må selv kontakte vaktmester for å få lyspærer til egen bolig. Hvis det oppstår feil på lysstoffrør/tennere og spesialpærer, må det også legges inn feilmelding på Min side.

  • + Motorvarmer

    Kontakt oss dersom du ønsker å leie motorvarmer. Vi lager et skilt med ditt bilnummer på som settes opp ved det aktuelle uttaket. Denne parkeringsplassen blir da reservert til deg for vinteren. Du vil motta en nøkkel til motorvarmeruttaket. Leien koster kr 600 pr sesong. 

    For øyeblikket er det kun tilgjengelig motorvarmer på Klokkergården, Vestfold:

    Det er strømuttak for motorvarmer ved Kårstua/Skomakeren og nede bak Stabburet.

  • + Nøkkelkortsystemet på Campus Vestfold, Kaldnes Brygge, Moov-in og Campus Ringerike

    NB! Ikke lag hull i nøkkelkortet – det vil slutte å fungere.

    Du vil motta ett nøkkelkort når du flytter inn i din studentbolig.

    Når du har fått ditt studentkort, kan du komme innom oss for å oppgradere studentkortet til nøkkelkort, og eventuelt levere inn nøkkelkortet ditt.
    Om du ønsker å beholde nøkkelkortet du fikk da du flyttet inn, vil dette koste kr 200,-

    Det er mulig å kjøpe reservekort som for eksempel kan gis til en medstudent (til bruk dersom du låser deg ute).

    Brukerveiledning:

    Ytterdører

    Hold kortet inntil leseren. Det skal blinke grønt i leseren. Tast inn din 4 sifrede kode(*). Døren låses opp.

    * Når du får tildelt nøkkelkort velger du selv din 4-sifrede pin-kode for nøkkelkortet ditt.

    Innerdører

    Hold kortet inntil leserenheten. Trykk ned håndtaket og åpne døren når du får grønt lys og et enkelt pip. Døren låses automatisk når den lukkes, men kan alltid åpnes innvendig med dørvrideren.

    Grønt og rødt lys blinker vekselvis: lav batterispenning, batteriene må byttes med en gang. Ved lav batterispenning kan det også forekomme at rød og grønn blinker samtidig. Da er grunnen at spenningen er for lav til å foreta en riktig avlesning av kortet. Meld i fra til oss om at det er behov for batteribytte. 

    Tap av nøkkelkort

    Kontakt oss for nytt kort dersom du mister kortet ditt (nytt kort medfører en kostnad på kr 200,-). Vi vil utstede nytt kort til deg og deaktivere det gamle kortet. NB! Vi vil anbefale at du kontakter oss selv om du har et reservekort tilgjengelig, slik at vi får slettet tilgangen på det kortet du har mistet.

    Dørtelefon på Kaldnes Brygge

    Det er en dørtelefon på Kaldnes Brygge. Den fungerer slik at du som bor der kan ringe til 9484 8156 og hoveddøren vil åpne seg. Det betyr at dersom du venter besøk kan de som kommer på besøk ringe deg når de står på utsiden og du kan ringe til dørtelefonen (så slipper du å gå ned og åpne). Det er kun du som bor der som kan ringe dørtelefonen – den vil ikke reagere dersom dine gjester ringer fra sin telefon.

  • + Nøkkelkortsystemet på Papillon, Kongsberg

    NB! Ikke lag hull i nøkkelkortet – det kan slutte å fungere.

    Du vil motta ett nøkkelkort når du flytter inn i din studentbolig.

    Når du har fått ditt studentkort, kan du komme innom oss for å oppgradere studentkortet til nøkkelkort, og eventuelt levere inn nøkkelkortet ditt.
    Om du ønsker å beholde nøkkelkortet du fikk da du flyttet inn, vil dette koste kr 200,-

    Det er mulig å kjøpe reservekort som for eksempel kan gis til en medstudent (til bruk dersom du låser deg ute).

    Ytterdører

    • Hold kortet inntil leseren. Tast inn din firesifrede kode. Det skal blinke grønt i leseren. Døren låses opp.
    • Når du får tildelt nøkkelkort, er ditt romnummer med 0 foran din firesifrede pin-kode for nøkkelkortet ditt.
    • Kortet kan brukes på ytterdør også garasjeporten til parkeringskjeller.

    Innerdører

    Hold kortet inntil leserenheten. Trykk ned håndtaket og åpne døren når du får grønt lys og et enkelt pip. Døren låses automatisk når den lukkes, men kan alltid åpnes innvendig med dørvrideren.

    Grønt og rødt lys blinker vekselvis: lav batterispenning, batteriene må byttes med en gang. Ved lav batterispenning kan det også forekomme at rød og grønn blinker samtidig. Da er grunnen at spenningen er for lav til å foreta en riktig avlesning av kortet. Meld i fra til oss om at det er behov for batteribytte. 

    Tap av nøkkelkort

    Kontakt oss for nytt kort dersom du mister kortet ditt. Vi vil utstede nytt kort til deg og deaktivere det gamle kortet. NB! Vi vil anbefale at du kontakter oss selv om du har et reservekort tilgjengelig, slik at vi får slettet tilgangen på det kortet du har mistet.

  • + Nøkkelkortsystemet på Mølla

    Brukerveiledning

    Hovedinnganger:

    Kortleseren som står montert på høyre side av ytterdøren både ved hoveddøren og ved bakdøren.

    For å låse opp døren: Hold kortet inntil kortleseren, ved gyldig adgang vises grønt lys og døren er åpen. Døren låses automatisk når den lukkes.

    Hybelleilighetsdør:

    Hold kortet inntil leserenheten øverst på låsen, ved gyldig adgang vises grønt på leseren. Trykk ned dørvrideren og åpne døren. Døren låses automatisk når den lukkes, men kan alltid åpnes innvendig med dørvrideren.

    Escape/Return funksjon:

    Leilighetsdørene er satt opp med Escape/Return funksjon. Det betyr at dørene vil stå ulåst i 1 minutt etter at man har gått ut av rommet. Dette for at det skal være mulig å rømme tilbake til rommet i en nødsituasjon.

    Funksjonen kan overstyres ved at døren låses ved å holde kortet inntil leseren. Grønt og rødt lys flimrer, og døren er låst.

    Generelt:

    Kortleserne har to lysdioder, en rød og en grønn. Disse har forskjellig indikasjon, avhengig av hvilken status som blir presentert.
    Grønt lys: Gyldig adgang
    Rødt lys (umiddelbart): Ugyldig adgang. Kortet har ikke rett til å åpne denne døren.
    Rødt lys (etter noen sekunder): Ugyldig adgang. Kortet tilhører ikke dette systemet, eller kortet er ikke riktig kodet.
    Grønt lys ”flimrer”: låsen står i ulåst modus. En autorisert bruker har brukt kortet 2 ganger for å sette døren i ulåst modus.
    Grønt og rødt lys blinker vekselvis: lav batterispenning, batteriene må byttes med en gang. Ved lav batterispenning kan det også forekomme at rød og grønn blinker samtidig. Da er grunnen at spenningen er for lav til å foreta en riktig avlesning av kortet.
     

    Tap av nøkkelkort

    Fornyelse av tapt kort kan gjøres mandag-fredag i tidsrommet kl 08:00 og kl.16:00, på Fritzøe Eiendoms kontor, Sanden 1, 4. etg. 

    Kontakt Fritzøe Eiendom Servicesenter, tlf 33 12 11 10 eller service@fritzoeeiendom.no. Nytt kort/reservekort koster kr. 150,-.

    Når du har fått et nytt kort og bruker dette på dørene vil det gamle kortet deaktiveres. Det nye kortet må aktiveres på alle 3 dørene (hoveddøren, døren til bakgården og hybeldøren) for å deaktivere tilgangen til alle dørene med det gamle kortet.
    Det er mulig å kjøpe et reservekort som feks kan gis til en medstudent (til bruk dersom du låser deg ute).

    Innlåsing av Nokas

    Dersom du har låst deg ute/mistet/glemt kortet ditt og ikke kommer deg inn på hybelen ved hjelp av husvert og det er utenom Fritzøes åpningstid, kan du kontakte vaktselskapet Nokas på tlf 815 00 820. De kan komme og låse opp for deg og du vil få utdelt et midlertidig nøkkelkort. Denne tjenesten koster kr. 1645 pr. utlevering/innlåsing, pr 01.01.2016. Du vil i etterkant motta en faktura fra Studentsamskipnaden. Utrykningstid, 15- 30 min. Første virkedag må dette kortet leveres inn til Fritzøe som også utsteder nytt kort ved behov, se takster over for utlevering av nytt kort.

  • + Oppdater kontaktinformasjon

    Min side endrer du kontaktinformasjonen din. Det er viktig at kontaktinformasjonen alltid er oppdatert, fordi det er den vi som utleier bruker når vi skal kontakte deg. Vi bruker vanligvis e-post eller sms når vi sender deg informasjon.

  • + Parkering

    Det er viktig at det parkeres kun på oppmerkede p-plasser og ikke foran innganger eller i veibanen slik at det sperrer for brøytebil og utrykningskjøretøyer. Feilparkerte biler kan fjernes uten varsel.

    Det er godt tilrettelagt for å bruke sykkel ved Høgskolens studiesteder.


    Drammen
    Kongsberg
    Ringerike
    Telemark
    Vestfold


    Drammen:

    Moov-in:

    Ingen egne parkeringsplasser, men kan leies av q-park. Gå inn på deres nettsider for å bestille parkering av q-park.

    Øvre Storgate:

    13 parkeringsplasser som ikke er regulert.


    Kongsberg:

    Papillon:

    Det er mulig å leie parkeringsplass i parkeringskjelleren. Vi har 7 parkeringsplasser til leie. Kontakt Merethe Annie Dahl på 3100 9000 eller send en e-post til bolig@ssn.no.

    Kirkegata:

    Det er ingen parkering knyttet til Kirkegata 6. Det er ikke tillatt å parkere foran eller på siden av bygget.


    Ringerike:

    Campus Ringerike:

    Det er ingen gratis parkeringsplasser knyttet til bygget. Det er 8 parkeringsplasser til utleie for studenter i parkeringskjelleren under bygget, kr 800 pr mnd pr plass. 

    Kontakt Tina Karlsen på 3100 9000 eller send en e-post til bolig@ssn.no.


    Telemark:

    Parkering alle studiesteder:

    Det er parkeringsplasser tilknyttet alle våre studentboliger. Parkering er gratis. På parkeringsplassen på Campus Kjølnes i Porsgrunn må bilen registreres på www.leieparkering.no for å unngå bot.


    Vestfold:

    Campus:

    Høyskolens parkeringsplass ligger rett ved studentboligene og deler av parkeringsplassen kan også benyttes av beboere på Campus. Parkeringsplassene er regulert, parkeringsbestemmelsene er skiltet og må overholdes. Overtredelse vil medføre bøtlegging.

    Parker kun på oppmerkede parkeringsplasser. Det er ikke tillatt å kjøre inn på eller parkere inne på studentboligenes felles uteområde.

    Det er sprengt kapasitet på hele skolens parkeringsområde og vi oppfordrer alle som kan unngå bruk av bil om å ikke bruke bil/parkere bil på området. Dagens situasjon med sprengt kapasitet vil i fremtiden kunne medføre endringer i parkeringsbestemmelsene. 

    I perioden 1. desember til 1. april er følgende bestemmelser vedtatt:

    Beboere ved Campus Vestfold kan parkere på de to nederste feltene.

    Følg oppsatte skilt på området, som viser til hvilke felt som skal benyttes i henholdsvis partallsuker og oddetallsuker. Dette grunnet fremkommelighet for brøytemannskap. Det er viktig å følge skiltingen for å unngå bøter.

    Det er kun disse to feltene som kan benyttes av studentboligenes leietakere og alle biler skal ha synlig parkeringsbevis. Parkeringsbevis må hentes i Studentservice, som ligger i 1.etasje i Aktivitetsbygget på Campus Vestfold.

    Det er ikke tillatt å parkere på høyskolens andre parkeringsplasser i tidsrommet kl 00:00-08:00, alle dager.

    Biler som ikke får plass på avmerket område må parkere på Vestmannrød. Gården ligger på den andre siden av veien (til høyre i rundkjøringen når du  kommer fra Tønsberg). Husk parkeringsbevis. Gjester til studentboligene kan også benytte denne plassen. Ved gjesteparkering legges det en synlig lapp i frontruten hvor det noteres navn og romnummer til den som besøkes og tidsrommet bilen skal stå parkert.  Denne parkeringsplassen vil bli brøytet i studentsamskipnadens ordinære åpningstider.

    Faun:

    Gratis parkering. Det er ingen faste parkeringsplasser. Parker korrekt og med passende avstand mellom bilene.

    Fagerlund:

    Gratis parkering. Det er mulig å parkere i gårdsplassen så fremt det er plass og det ikke ikke til hinder for fremkommelighet til garasje og avfallsinnhegningen. Bruk skolens parkeringsplasser dersom det ikke er plass i gårdsplassen.

    Kaldnes:

    Det er ingen parkeringsplasser knyttet til bygget. Det er ikke tillatt å parkere inne på området, se skilting på området. Det er Micasa som håndhever parkeringsbestemmelsene. Overtredelse vil medføre bøtelegging. Kort opphold for av og pålessing i forbindelse med inn/ut flytting og for bilvask er tillatt.

    Det er Micasa AS som driver den avgiftsbelagte parkeringsplassene rett før studentboligene. Dere som studenter kan leie parkeringsplasser av Micasa til rabaterte priser, kr 350 pr mnd inkl mva. Minimum leietid er 3mnd. For ikke studenter gjelder Micasas gjeldende takster, se parkeringsautomaten.

    Dersom du ønsker å leie p-plass tar du kontakt med Beate Skatvedt hos Micasa AS for opprettelse av en parkeringsavtale. Hun kontaktes via e-post beate.skatvedt@micasa.no. Ved inngåelse av avtale oppgir du navn, fakturaadresse og mobilnummer. Hun sender da over et kontraktsforslag. Når hun mottar den signerte kontrakten fra deg sammen med et kopi av studentbeviset vil du motta et plastkort som legges godt synlig i ruta. Dersom du ikke har fått studentbevis ennå er det mulig å legge ved kopi av legitimasjon og ettersende kopi av studentbevis når du mottar dette.

    Kaldnes Brygge:

    Det er ingen parkeringsplasser knyttet til Kaldnes Brygge Studentboliger. Det er parkeringsselskapet Micasa AS som drifter de avgiftsbelagte parkeringsplassene på området. Dere som studenter kan leie parkeringsplasser av Micasa til rabatterte priser på følgende vilkår (For ikke studenter gjelder Micasas gjeldende takster, se parkeringsautomaten):

    • 350 pr mnd inkl mva på den store p-plassen ved studentboligene i Rambergveien 47(til høyre i rundkjøringen etter bygget dere bor i, så første til venstre langs vannet. P-plassen ligger på venstre side)
    • 500 pr mnd inkl mva utendørs ved Spar butikken
    • 700 pr mnd inkl mva i p-hus (under studentboligene)
    • Minimum leietid er 3mnd.

    Dersom du ønsker å leie p-plass tar du kontakt med Beate Skatvedt hos Micasa AS for opprettelse av en parkeringsavtale. Hun kontaktes via e-post beate.skatvedt@micasa.no 
    Ved inngåelse av avtale oppgir du navn, fakturaadresse og mobilnummer. Hun sender da over et kontraktsforslag. Når hun mottar den signerte kontrakten fra deg sammen med et kopi av studentbeviset vil du motta et plastkort som legges godt synlig i ruta. Dersom du ikke har fått studentbevis ennå er det mulig å isteden legge ved kopi av legitimasjon og ettersende kopi av studentbevis når du mottar dette.

    Klokkergården:

    Gratis parkering. Leietakere som leier motorvarmere har naturlig nok reservert plass ved motorvarmeren. Utenom dette er det ingen faste parkeringsplasser. Parker korrekt og med passende avstand mellom bilene. Det er ikke tillatt å kjøre inn på eller parkere inne på tunet.

    Mølla:

    Det er for studenter mulig å leie parkeringsplass på Fritzøe Eiendoms parkering for kr 500 pr semester, for ikke studenter gjelder Fritzøe Eiendoms gjeldende satser. Ta kontakt med Fritzøe Eiendom på e-post: jorn.haugen@fritzoe.no, Tlf 33 12 11 10 eller gå innom resepsjonen til Fritzøe Eiendom i Hammergata 1, «Brakkeriggen» på Saggårdden (08.00-16.00) dersom du ønsker å leie en parkeringsplass. Du vil, etter signering av avtale og innbetaling, motta et p-bevis for parkering innenfor et anvist område syd for Mølla. Midlertidig parkeringsbevis utstedes i Fritzøes resepsjonen i påvente av tilsendt parkeringsbevis.
    For gjester eller for deg som bare har behov for sporadisk parkering er det mulig å benytte p- plassene på Saggården, P-automat hvor første time er gratis mot billett, deretter kr. 10,-/ time. Døgn kr.100.- Mnd. kr 1000.- Det er ikke mulig å parkere inne på området, se skilting på området. Hele området er en all stans forbudt sone, utenom oppmerkede p-plasser. Det er Tønsberg Parkering som håndhever parkeringsbestemmelsene. Overtredelse vil medføre bøtelegging. Kort opphold for av og pålessing i forbindelse med inn/ut flytting og er tillatt i bakgården.

    Åsgårdstrand:

    Det er ingen faste parkeringsplasser. Parker korrekt og med passende avstand mellom bilene. 
     


     

  • + Post og postkasser

    Alle boenheter har hver sin postkasse, med unntak hybler i:

    • Åsgårdstrand: De som deler kjøkken også deler postkasse.
    • Breisås 1,2 og 4: Felles postkasser ved innkjøring til Breisås 1. felles postkasse til hvert hus.
      Førstemann som henter posten tar med inn og legger denne på felles kjøkken til avhenting.
    • Folkestad: En postkasse til hvert hus. 
    • Sætre: Felles postkassestativ med 1 felles postkasse til hvert hus.

    Sett navn på postkassa di! Du kan få en navnelapp hos oss - navnelapp kan også bestilles på posten.no. Postvesenet har som hovedregel at de ikke legger post i umerket postkasse.

    Post med mangelfulle opplysninger blir returnert. Det er derfor viktig å oppgi riktig adresse slik at posten din kommer frem til deg. Husk navn på bygg (for deg som har det) og rom/leilighetsnummer. Eks: Ola Normann, Sandeveien 3 B, Blekket 11, 3184 Borre.

    Riktig adressering for akkurat din bolig finner du både på leiekontrakten og ved å finne din bolig på vår bolignettside under fanen våre studentboliger.

    Vi ønsker å gjøre våre beboere oppmerksomme på at de er pliktig til å sjekke sin postkasse for post. Purringer på husleie blir postlagt til leietagers adresse hos oss. Ved for sen betaling av husleie og andre fordringer vil man motta purring med purregebyr fra inkassoselskapet Intrum Justitia eller Sergel. Se mer informasjon om retningslinjer rundt betaling av husleie.

    Dersom du ikke ønsker reklame og/eller gratisaviser kan du sette på en “Nei takk til reklame”, "Nei takk til gratisavis" eller "Nei takk til reklame og gratisavis"-lapp på postkassa. Du kan få en slik lapp hos oss.
     

  • + Ro og orden i studentboligene

    Vis respekt for hverandre. Leietakerne plikter å respektere hverandres natte- og arbeidsro. Etter kl. 23.00 på hverdager og kl. 24.00 på dager før helligdager, og frem til kl. 08.00, skal det være ro i boligen, samt på eiendommen for øvrig. Herunder ligger også forståelsen for at man skal ta hensyn til sine medleietakeres behov for arbeidsro også på dagtid.

    Ta hensyn til andre. Det er viktig å huske at man ikke bor alene, og at man ikke kan gjøre som man vil hele tiden. Dersom du har et problem med noen av dine medleietakere så ta det opp med vedkommende så fort som mulig. Ting blir bare verre hvis du går og irriterer deg i lang tid, og det kan være at alt skyldes en liten bagatell.

    Arranger gjerne sosiale aktiviteter. Fellesmiddager, fester og andre sosiale «happenings» skaper et samhold og et hyggelig miljø å bo i.

    For leietakere som deler kjøkken: Det er i utgangspunktet ikke noe av kjøkkenutstyret som er felles. Selv om det ofte er vanlig å kunne låne litt av hverandre, så spør alltid første gangen. Da unngår du mange ubehagelige misforståelser.

  • + Røykeforbud

    Det er forbud mot røyking inne i alle våre studentboliger. Det er heller ikke tillatt å røyke i vinduskarmer eller på balkonger. 

    Leietaker er ansvarlig for at dette forbudet overholdes av besøkende.

    Er det behov for ekstra rengjøring og/eller oppussing grunnet røyking, blir beboer fakturert for dette.

    Det er utplassert askebegre utendørs. Fint om dere som røyker sørger for å tømme disse regelmessig.

    Se mer i Bolig- og ordensreglementet.

  • + Skadedyr

    Fellesrom, bad og kjøkken

    Skal du dele bad med noen, er det greit å avtale med din nabo når og hvordan dere skal dele på renholdet. 

    For å få til et godt og velfungerende miljø bør de som deler kjøkken bli enige om renhold, orden, rutiner, søppeltømming og kanskje felles innkjøp til felles middager.

    Vi anbefaler beboere å lage felles ordensregler og vaskelister. Alle som tilhører et felleskjøkken er pliktig til å bidra med renholdet.

    Våre vaktmestere sjekker fellesrom, bad og kjøkken jevnlig.

    Skadedyr

    For å unngå dette bør du:

    • Holde bolig og kjøkken rent. Sukker, mel og andre matvarer bør oppbevares i lukkede bokser
    • Sorter søppel og bær det ut
    • Skift sengetøy og støvsug sengen. Bør gjøres minimum hver 4. uke

    Har du vært ute og reist, kan det være mulig at du har med deg skadedyr hjem. Disse er det vanskelig å bli kvitt.

    Skulle du oppdage skadedyr, ta snarest kontakt med Boligavdelingens driftstjeneste på Min side.

  • + Snømåking

    Det er SSNs vaktmestere og innleide firmaer som er ansvarlig for snøbrøyting og strøing. Ved store snøfall kan det ta litt tid før brøyting finner sted, kjøreveier vil prioriteres. Det blir satt ut spade slik at du har noe å måke med selv om nødvendig.

    Beboere har ansvaret for å måke stikkvei til ytterdør, trapper, innganger og verandaer. Snøskuffer blir satt ut/finnes i boder/kan lånes av husverter.

    Det er viktig at det parkeres kun på oppmerkede p-plasser og ikke foran innganger eller i veibanen slik at det sperrer for brøytebil og utrykningskjøretøyer.

    Feilparkerte biler kan fjernes uten varsel.

  • + Strømsparing

    Strøm. Enøk

    Hjelp oss å spare energi, du kan bidra til å redusere forbruket. Tenk miljø! –10°C og åpne vinduer hele dagen, er svært energikrevende.

    Energisparing gir lavere kostnader, som kan komme deg til gode.

    Her følger noen tips til hvordan du hjelpe oss og miljøet ved å spare strøm:

    • Slå av lyset når du forlater boligen din eller fellesrom
    • Luft raskt og effektivt, ikke la vinduet stå på gløtt i vinterhalvåret
    • Ved å senke temperaturen med 1 grad, reduserer du forbruket med 5 %
    • Senk temperaturen når du reiser hjem på ferie, både på egen bolig og varmekabler på badet

    For flere sparetips se www.gronnhverdag.no

    For dere som ikke har strømmen inkludert:

    Vi melder ifra til Skagerak om at du har flyttet inn og du vil bli kontaktet av Skagerak for en bekreftelse av strømbestilling. Du må selv bestille strøm av den kraftleverandør du ønske å benytte.

    Ved utflytting leser vi av strømmen og melder ifra til Skagerak, Skagerak melder ifra videre til din kraftleverandør. Ved eventuelle spørsmål vedrørende en strømfaktura eller ditt kundeforhold kontakter du Skageraks kundeservice pr. telefon 815 33 933.

  • + Tap av nøkkel. Låst deg ute?

    Har du mistet nøkkel/nøkkelkort kan du hente ut ny nøkkel/nytt nøkkelkort på våre servicesentre. Bor du på Mølla i Larvik kan du hente nytt nøkkelkort  hos Fritzøe Eiendom.

    OBS! Det er egne priser for nøkler, nøkkelkort og innlåsninger

    Innlåsing dagtid

    Dersom du mister nøkkelen til din bolig/låser deg ute, tar du kontakt med Studentservice i åpningstiden. Alternativt kan du kontakte en av våre husverter for innlåsing i tidsrommet kl 15:00-22:00 (tjenesten koster kr 200,- som blir etterfakturert).

    Dersom du utenfor våre åpningstider (også i helgen) ikke får kontakt med en våre husverter, kan vekterselskapet S.O.S. Event Security AS kontaktes på 959 24 000. Tjenesten koster kr 685,- og vil bli etterfakturert. Vekterselskapet betjener alle campus, med unntak av Rauland. 

    Innlåsing natt/helg

    For innlåsing på kveld- og nattestid i tidsrommet kl 22:00 – 07:30 mandag til fredag og helg/helligdager må vekterselskapet S.O.S Event Security AS kontaktes på 959 24 000. Tjenesten koster kr 685,- og vil bli etterfakturert. Vekterselskapet betjener alle campus, med unntak av Rauland.

  • + TV-lisens

    Studentsamskipnaden betaler lisens for egne TV-apparater som er plassert i fellesrom. 
    Beboer har selv ansvar for å betale lisens på egen TV, se NRK-lisens.

  • + Uteareal og utemøbler

    Utearealene og utemøblene er til fri benyttelse. Ta hensyn til dine naboer ved bruk av uteområdene. Sett alltid møbler på plass og tørk av utebord etter bruk. Plukk opp papir og annet avfall du måtte se slik at utearealene blir triveligere.

    Faun, Vestfold

    Dere som leietakere disponerer områdets utearealer og fotballbanen er til fri benyttelse. Kontakt SSNs driftsleder dersom du ønsker å utplassere møblement ol på plenen slik at han kan anvise plass og lage avtale i forhold til plenklipping.

  • + Vaskeri - Lokasjon

    Nedenfor ser man hvor man finner vaskeriene i de ulike studentboligene våre.



    Vestfold
    Drammen
    Ringerike
    Kongsberg 
    Notodden
    Porsgrunn


    Bø:

    Breisås 1:

    Felles vaskeri. Fri benyttelse og inkludert i husleien.

    Breisås 2, 3 og 4:

    Egen vaskemaskin og tørketrommel i hvert bygg. Fri benyttelse og inkludert i husleien.

    Gullbring:

    Felles vaskeri. Fri benyttelse og inkludert i husleien.

    Grivi:

    Felles vaskeri. Fri benyttelse og inkludert i husleien.

    Folkestad:

    Egen vaskemaskin og tørketrommel i hvert bygg.  Fri benyttelse og inkludert i husleien.


    Drammen:

    Moov-in:

    Vaskeri i 1.etasje. Du benytter vaskebrikke som kan fås på vårt servicesenter mot et depositum på 100 kr. Du fyller selv penger på vaskebrikken på nettet. Se bruksanvisning for nærmere informasjon om påfylling av vaskebrikke og hvordan vaskeriet fungerer. Logg på vaskeriet.

    Øvre Storgate:

    Vaskeri i 3.etasje. Du benytter vaskebrikke som kan fås på vårt servicesenter mot et depositum på 100 kr. Du fyller selv penger på vaskebrikken på nettet. Se bruksanvisning for nærmere informasjon om påfylling av vaskebrikke og hvordan vaskeriet fungerer. Logg på vaskeriet.


    Kongsberg:

    Papillon:

    Vaskeri i 2.etasje. Du benytter vaskebrikke som kan fås på vårt servicesenter mot et depositum på 100 kr. Du fyller selv penger på vaskebrikken på nettet. Se bruksanvisning ovenfor for nærmere informasjon om påfylling av vaskebrikke og hvordan vaskeriet fungerer. Trykk her for å logge på vaskeriet.

    Kirkegata:

    Egen vaskemaskin på badet.


    Notodden:

    Høgås:

    Egen vaskemaskin og tørketrommel i hvert bygg. Fri benyttelse og inkludert i husleien.

    Sætre:

    Egen vaskemaskin og tørketrommel i hvert bygg. Fri benyttelse og inkludert i husleien.


    Porsgrunn:

    Jotunveien:

    Vaskerom i 2. etg. i hvert bygg. Gratis bruk av vaskemaskin og tørketrommel.

    Kjølnesjordet:

    Vaskerom i 2. etg. i hvert bygg. Gratis bruk av vaskemaskin og tørketrommel.

    Grenlandsgate:

    Vaskerom i 1. etg. i hvert bygg. Gratis bruk av vaskemaskin og tørketrommel.

    Skiensgate:

    Vaskerom i 1. etg. i hvert bygg. Gratis bruk av vaskemaskin og tørketrommel.

    Borgehaven:

    Vaskeri i bygg B. Gratis bruk av vaskemaskin og tørketrommel. 3-roms leiligheter har egen vaskemaskin og tørketrommel.

    Campus Kjølnes:

    Vaskeri plassert i eget hus ved parkering/postkassestativ. 3-roms leilighet og 2-roms leilighet med hems har egen vaskemaskin. Gratis bruk av vaskemaskin og tørketrommel.


    Ringerike:


    Campus Ringerike:

    På Campus Ringerike finner du vaskeri med vaskemaskiner og tørketromler i U1 i Luna. Du benytter vaskebrikke som kan fås i servicesenteret mot et depositum på kr 100. Du fyller selv penger på vaskebrikken på nettet. Se bruksanvisning for nærmere informasjon om påfylling av vaskebrikke og hvordan vaskeriet fungerer.
    Logg på vaskeri (link kommer).


    Vestfold:

    Campus:

    På Campus finner du vaskeri med vaskemaskiner og tørketromler i 1. etg på Delta. Du benytter vaskebrikke som kan fås i servicesenteret mot et depositum på 100 kr. Du fyller selv penger på vaskebrikken på nettet. Se bruksanvisning for nærmere informasjon om påfylling av vaskebrikke og hvordan vaskeriet fungerer. Logg på vaskeriet.

    Fagerlund:

    Det finnes vaskemaskin og tørketrommel i eget vaskerom i kjelleren. Bruk av vask og tørk er gratis. Vennligst kjør fulle maskiner.

    Faun:

    Det er opplegg for tilkobling av vaskemaskin i alle enhetene. Bofellesskapet på Haugen 2 har vaskemaskin og tørketrommel til fri benyttelse.

    Kaldnes:

    Det finnes vaskemaskin og tørketrommel i vaskeriet i 1. etg. Bruk av vaskemaskin og tørketrommel er gratis. Vennligst kjør fulle maskiner.

    Kaldnes Brygge:

    På Kaldnes Brygge finner du vaskeri med vaskemaskiner og tørketromler i 1. etg. Du benytter vaskebrikke som kan fås på vårt servicesenter mot et depositum på 100 kr. Du fyller selv penger på vaskebrikken på nettet. Se bruksanvisning for nærmere informasjon om påfylling av vaskebrikke og hvordan vaskeriet fungerer. Logg på vaskeriet.

    Klokkergården:

    På Klokkergården finner du vaskeri med vaskemaskiner og tørketromler i Vaskekjelleren og i Vaskeriet. Du benytter vaskebrikke som kan fås på servicesenteret mot et depositum på 100 kr. Du fyller selv penger på vaskebrikken på nettet. Se bruksanvisning for nærmere informasjon om påfylling av vaskebrikke og hvordan vaskeriet fungerer. Logg på vaskeriet.

    Mølla:

    Det finnes vaskemaskin og tørketrommel i vaskeriet i 1. etg. Du benytter vaskekort som kjøpes av husvert eller hos Fritzøe mot et depositum på 50 kr. Det koster 12 kr per vask og det er 10 vask per vaskekort (pris per vaskekort 120,- eks depositum).

    Åsgårdstrand:

    Det er uttak til vaskemaskin / tørketrommel på alle bad i Granåsveien 2. I tillegg til dette finner du et vaskerom med vaskemaskin og tørketrommel på endeveggen av ”Pikene på broen”. Du benytter vaskekort som kan fås på vårt servicesenter eller av husvert mot et depositum på 50 kr. Det koster 12 kr per vask og det er 10 vask per vaskekort (pris per vaskekort 120,- eks depositum).


     

  • + Vaskeri Vestfold, Drammen, Campus Ringerike og Papillon - Bruksanvisning

    Fylle på vaskekort:

    • Velg ditt vaskeri 
    • Logg inn med brukernavn og passord fra arket som fulgte med brikken. (Du kan endre brukernavn og passord etter at du er logget inn). Betalingsordningen er sikker og gir noen valgmuligheter for hvor mye penger du vil legge inn på din vaskekonto.
    • Gå til konto/innbetaling for å fylle på vaskekortet. 
    • Følg instruksjonene for innbetaling (se tips på nedenfor dersom du får problemer).
    • Du vil kunne bruke vaskeriet umiddelbart etter at pengene er overført. 
    • Har du betalt inn for mye på vaskekortet ditt, logg deg inn på Min side og send restbeløpet ditt fra vaskekortet til kontoen din. Det tar et døgn og overføre penger fra vaskekortet til konto. NB!! Beløpene kan returneres til din konto inntil 6 måneder fra transaksjonen. Etter den tid må de eventuelt brukes til kjøp av vaskeritjenester. 
    • Skulle du være så uheldig å miste chipen din er det viktig at du gir oss beskjed slik at vi kan sperre kortet ditt.

    Reservere vasketid 


    Det er mulig, men ikke nødvendig, å reservere vaskemaskiner via nettet, (det er ingen reservasjonsmuligheter på tørketromlene). Ved reservering på nettet kan du få den vasketiden du ønsker. På den måten unngår du å komme i vaskeriet, for kun å finne maskiner som er opptatt. Det er mulig å reservere to maskiner.

    For reservering:

    • Velg ditt vaskeri 
    • Logg inn på nettsiden til vaskeriet
    • Velg Reservér tid
    • Velg maskin og tidspunkt
    • Bekreft at du ønsker å reservere maskinen på dette tidspunktet
    • Reservasjonen er gyldig i 15 min etter reservert tid. Kommer du 15 min for sent til reservert vask fristilles maskinen og andre kan benytte seg av vaskemaskinen.
    • En reservering koster 6 kr hvis den ikke blir brukt
    • Bruker du maskinen til vask i denne perioden koster det ikke noe å reservere
    • Det er mulig å slette reservasjonen fram til angitt starttidspunktet
    • Om du ikke ønsker å reservere vasketid kan du gå direkte til vaskeriet og bruke tilgjengelige maskiner. Dersom en reservert tid ikke er benyttet kan du benytte deg av maskinen. Dersom det ikke er tid til å kjøre en vask pga neste reservasjon vil dette vises i displayet på maskinen. Du har da valget mellom å kjøre et kortere program eller vente med å sette på en vask.

    Kvitteringer:

    For å få en kvittering på reserveringer og vask kan du legge brikken på leseren til kvitteringsskriveren rett innenfor døren til vaskeriet – kvittering skrives ut.

    Bruke vaskemaskin på Campus Vestfold, Vaskeriet på Klokkergården, Drammen og Papillon i Kongsberg:

    • Fyll vaskemaskinen med tøy
    • Lukk døren
    • Legg brikken på kortleseren og trykk i senter av hjulet
    • Velg vaskeprogram med hjulet på maskinen
    • Trykk “kjøp” på touchdisplay oppe på maskinen, en vask koster 12kr
    • Fyll på såpe i såpeskål. NB! Bruk riktig kammer og ikke for mye såpe.
    • Trykk start for å starte vaskeprogram
    • Etter vask: La døren til vaskemaskinen på gløtt

    Bruk av vaskemaskin på Kaldnes brygge og i Vaskekjelleren på Klokkergården:

    • Finn ledig maskin på sentralen.
    • Fyll vaskemaskinen med tøy
    • Lukk døren
    • Fyll på såpe i såpeskål. NB! Bruk riktig kammer og ikke for mye såpe.
    • Velg vaskeprogram 
    • Plasser brikken på leseren på sentralen. Språk endres ved å trykke på globusen på skjermen.
    • Velg maskin og trykk kjøp.
    • Start maskinen ved å trykke start på vaskemaskinen 
    • Etter vask: La døren til vaskemaskinen på gløtt

    Bruk av vaskemaskin på Campus Ringerike:

    • Finn ledig maskin på sentralen.
    • Fyll vaskemaskinen med tøy
    • Lukk døren
    • Velg vaskeprogram 
    • Velg såpe
    • Plasser brikken på leseren på sentralen. Språk endres ved å trykke på globusen på skjermen.
    • Velg maskin og trykk kjøp.
    • Start maskinen ved å trykke start på vaskemaskinen 
    • Etter vask: La døren til vaskemaskinen på gløtt

    Har du problemer med innloggingen? Her er noen punkter som kan løse problemet: 

    • Internet Explorer er den beste nettleseren å bruke mot vaskeriet. 
    • Hvis andre nettleseren brukes, sørg for å ha oppdatert til nyeste versjon og at evt. nødvendige "plug-ins" er installert.
    • Mac kan benyttes uten problem, men sørg for at nettleseren er oppdatert til nyeste versjon og at evt. nødvendige "plug-ins" er installert.
    • Hvis skjermbildet etter innlogging er ufullstendig, sjekk om du har popup-blokker på. Skru i så fall av denne.

    Typiske problemstillinger relatert til betaling av vask:

    Ved betaling over internett krever flere og flere kortutstedere at man legitimerer seg via 3D-secure. Dette betyr i praksis at man må benytte samme identifisering når man betaler med kort på nettet som man gjør når man betaler en regning i nettbanken. Normalt er dette en kodebrikke som kalles Bank ID.

    For å kunne gjennomføre betaling av vask over nettet må man derfor ha tilgang til de samme opplysningene som når man skal gjennomføre en betaling i nettbanken.

    De mest vanlige feilmeldingene som fremkommer når en betaling er avvist i vasksystemet er:

    • "Feil kortnummer" - prøv på nytt
    • "Kortet er utløpt" - benytt et annet kort som fortsatt er gyldig.
    • "Feil CVV-nr." - prøv på nytt. CVV-nr er de tre siste sifrene som vanligvis står skrevet inn i signaturfeltet på baksiden av kortet
    • "Ikke dekning." - banken har avvist kortet fordi det ikke er dekning på kontoen.

    Dersom disse tingene er ok, og det fortsatt ikke er mulig å gjennomføre innbetalingen anbefaler vi at du tar kontakt med banken som har utstedt kortet. Det er denne banken som best kan forklare hvorfor de har avvist innbetalingen til vaskesystemet.