Spørsmål og svar om USN-gavekort

Spørsmål om gavekortene på gratis mat og drikke fra USN? Her finner du svarene!

Finner du ikke svar på spørsmålet ditt? Send oss en e-post: [email protected]

  • + Gjelder gavekortene for USN-ansatte, eksterne eller studenter tilhørende andre læresteder enn USN?

    Nei, gavekortene på gratis mat og drikke gjelder kun for studenter ved USN.

  • + Hvor finner jeg gavekortene?

    Du finner gavekortene dine i appen Student Sørøst under Mat og drikke og Kuponger.

  • + Hvor lenge er gavekortene gyldige?

    Gavekortene er gyldige fra 1. oktober til 15. desember 2021.

  • + Hvordan bruker jeg gavekortene mine?

    Når du er i spisestedet:

    • Forsyn deg med den maten og drikken du ønsker og gå til kassen.
    • Gå inn på Mat og drikke i appen din, gå inn i Kuponger og finn Gavekort fra USN. 

    På selvbetjent kasse: 

    1. OBS! Du skal IKKE sette maten på vekta eller scanne noen av varene i kassen.
    2. Trykk på Student på kassen, scann QR-koden på kupongen og trykk betal. Kupongen er brukt og kjøpet fullført. Spis og kos deg!

    I betjent kasse:

    1. Ha kupongen din klar, få denne scannet av kassepersonalet og ta med deg måltidet ditt :)
    2. Spis og kos deg!
  • + Hvordan setter jeg studentstatus i appen?

    For å få kuponger fra USN må du ha godkjent studentstatus i appen:

    1. Trykk inn på Profilinnstillingene dine i Student Sørøst.
    2. Sett Kundetype til Student USN.
    3. Legg inn ditt mobilnummer. Benytt samme nummer som du er registrert med hos USN.
    4. Trykk verifiser nummer og benytt koden du får på SMS for å autentisere deg.

    Dersom du ikke har betalt semesteravgift vil du ikke få godkjent studentstatus.

  • + Hvorfor er gavekortene mine borte fra appen uten at de er brukt? Jeg hadde dem i går!

    Sannsynligvis har du laget flere brukerkontoer i appen, og du har blitt logget ut av den kontoen du hadde fått gavekortene til, før du igjen har logget deg inn i appen igjen med en annen konto. Gavekortene dine er dermed på "feil" konto.

    Forsøk å logge deg ut av den kontoen du nå er logget inn med og som mangler gavekort. Logg deg inn på nytt med den andre kontoen, og se om ikke gavekortene ligger der ;)

    Dersom du allerede hadde en brukerkonto på SSNs Min side i forbindelse med søknad om bolig eller helserefusjon, virker denne også i appen. Det kan være at gavekortene er gitt til denne brukeren, til tross for at du har laget en ny bruker da du lastet ned appen.

    Kontakt oss på [email protected] dersom du fortsatt ikke finner tilbake til gavekortene dine :)

  • + Hvorfor forsvinner min godkjente studentstatus?

    Flere brukerkontoer i appen?

    Sannsynligvis har du laget flere brukerkontoer i appen, og du har blitt logget ut av den kontoen du hadde godkjent studentstatus på, før du igjen har logget deg inn i appen igjen med en annen konto. Et telefonnummer kan kun verifiseres på en konto.

    Logg ut og inn

    Forsøk å logge deg ut av den kontoen du nå er logget inn med og som mangler godkjent studentstatus. Logg deg inn på nytt med den andre kontoen, og se om ikke du er verifisert der ;)

    Dersom du allerede hadde en brukerkonto på SSNs Min side i forbindelse med søknad om bolig/du er beboer i SSNs studentboliger eller har søkt om helserefusjon, virker denne også i appen. Vi anbefaler at du benytter denne kontoen, og at du unngår å lage nye kontoer. Be om nytt passord dersom du ikke husker passordet. 

  • + Jeg får ikke godkjent studentstatus i appen, hva skal jeg gjøre?

    Har du fulgt punktene i Hvordan setter jeg studentstatus i appen? - og får fortsatt ikke verifisert studentstatus, til tross for at du har brukt riktig telefonnummer og har betalt semesteravgift?

    Da ber vi deg sende oss en e-post til [email protected], hvor du legger ved et bilde av studentbeviset ditt. Vi vil hjelpe deg!

  • + Jeg har ikke mottatt gavekort fra USN?

    Dersom du ikke har mottatt kuponger, ber vi deg sjekke at du har utført følgende punkter:

    1. Du må være student ved USN og ha betalt semesteravgift.
    2. Du må ha lastet ned appen Student Sørøst.
    3. Du må ha valgt kundetype Student USN.
    4. Du må verifisere studentstatus. Dette gjør du slik.
    5. Hvis du har appen fra før, må du sette studentstatus under Profilinnstillinger (dette er en ny innstilling som ikke fantes da du opprettet din brukerkonto). Når studentstatus er godkjent vil du motta kupongene dine etter en liten stund (systemene må få tid til å snakke sammen).

    Dersom du har utført punktene over, og har hatt litt is i magen og ventet en liten stund - og du FORTSATT ikke har mottatt kupongene dine, ber vi deg ta kontakt med oss på [email protected], slik at vi kan hjelpe deg!

  • + Kan jeg ta hva jeg vil?

    Hvert gavekort gjelder ett måltid med mat og drikke og gjelder mat som er laget i spisestedet slik som suppe, varm mat, salatbar eller påsmurt, samt en valgfri drikke.

  • + Kan jeg ta så mye jeg vil?

    SSN setter ingen vektgrense, men henstiller til at måltidet kun gjelder kuponghaveren.
    Forsyn deg med det du tenker å spise og tenk på å begrense matsvinn for miljøets del :)