Svar på ofte stilte spørsmål om appen Student Sørøst

Her samler vi våre oftest stilte spørsmål om Student Sørøst. Vennligst send inn spørsmålene dine til [email protected] dersom du ikke får svar her!

  • + Appen frøs da jeg åpnet en mikrotjeneste, hva gjør jeg?

    Dette er dessverre en feil som kan opptre når mange systemer skal snakke sammen. Om du opplever at appen fryser eller henger, kan du prøve følgende:

    • Forsøk å lukke appen og starte den på nytt.
    • Forsøk å restarte telefonen din.
    • Tving avslutning av appen: På iPhone eller på Android.

    Om problemet fortsatt vedvarer, ber vi deg ta kontakt oss med oss: [email protected]!

  • + Er appen tilgjengelig i alle land? Også utenfor Norge?

    Ja, Student Sørøst er tilgjengelig i alle land både i Google Play og App Store. Nå også i Frankrike!

  • + Er appen tilpasset synshemmede?

    Vi jobber med å gjøre appen universelt utformet og beklager på det sterkeste at den ikke er det for øyeblikket.

  • + Hvordan bruker jeg cashpoints?

    Studentbonus (cashpoints) kan benyttes på hva du vil i alle SSNs 13 kantiner og kaféer. 

    Det er ingen øvre eller nedre grense på hvilke kjøp som gir cashback. Bonusen din er tilgjengelig umiddelbart etter gjennomført kjøp, og kan benyttes fra neste kjøp så sant den har oversteget 1 kr. Du mottar også cashback på kjøp som betales helt eller delvis med bonuskroner.

    Slik bruker du cashpoints i kassen:

    Scann QR-koden din og slå inn maten du skal kjøpe. Dersom du har spart opp mer enn 1,- får du automatisk opp et valg på kassen, om du vil benytte Studentbonus. Bekreft og din Studentbonus vil trekkes fra summen du skal betale. Betal det resterende beløpet som vanlig (dersom det er et restbeløp).

  • + Hvordan kjøper jeg kaffekort i appen?

    Kaffekort kjøper du slik:

    1. Gå inn på Mat og drikke og Kjøp kaffekort. Appen tar deg nå over i nettbutikken.
    2. Velg Klippekort Kaffe (100 kr for 12 klipp) og Legg til.
    3. Velg Til betaling. Du kan enten betale selv, eller be en annen betale for deg!
    4. Om du ønsker å be noen andre betale for deg, legger du inn telefonnummeret til den du ønsker å sende forespørselen til (feks mamma, pappa eller en venn som skylder deg penger!). Skriv en melding og legg igjen ditt eget mobilnummer i tillegg. Trykk Send SMS. Vent på at vedkommende betaler.
    5. Betal for Kaffekortet selv ved å velge Vipps eller kortbetaling.
    6. Når kjøpet er gjennomført vil Kaffekortet dukke opp under QR-kode ikonet i appen din (midt på menylinjen i bunnen). Det kan ta noe tid før Kaffekortet vises i appen, ha litt tålmodighet.

    OBS! Vi anbefaler at du kjøper Kaffekortet i god tid før du har tenkt til å bruke det første gang.

    Vi blir også svært takknemlige om du husker å finne frem appen og QR-koden din FØR du kommer til kassen (for å få scannet QR-koden og bruke ett klipp). Slik hjelper du oss å unngå kø i kassen :)

  • + Hvordan oppretter jeg en bruker i Student Sørøst-appen?
    1. Legg inn e-postadressen du ønsker å benytte. Registrer inn dine personopplysninger for å opprette brukerkontoen din. Deretter vil du i løpet av kort tid motta en e-post til den registrerte e-postadressen din. Her får du beskjed om å sette passord og du kan deretter logge inn i Student Sørøst.
    2. Dersom du leier bolig eller har søkt om helserefusjon hos SSN, har du allerede en brukerkonto på SSNs Min side, og denne kan du også logge inn med i appen. Vi anbefaler deg å benytte Min side-brukeren din dersom du har en slik, fremfor å opprette en ny.
  • + Hvordan setter jeg studentstatus i appen?

    For å få kuponger fra USN må du ha godkjent studentstatus i appen:

    1. Trykk inn på Profilinnstillingene dine i Student Sørøst.
    2. Sett Kundetype til Student USN.
    3. Legg inn ditt mobilnummer. Benytt samme nummer som du er registrert med hos USN.
    4. Trykk verifiser nummer og benytt koden du får på SMS for å autentisere deg.

    Dersom du ikke har betalt semesteravgift vil du ikke få godkjent studentstatus.

  • + Hvorfor må jeg registrere meg for å bruke Student Sørøst?

    Det er flere grunner til at du må være innlogget for å bruke Student Sørøst. Noen av dem er:

    • For at kommunikasjonen og tjenestene til deg skal være relevante.
    • For å kunne bruke Mat og drikke-tjenestene i appen, som studentbonus og kaffekort.
    • For at vi skal kunne svare deg på supportsaker.

    Du kan lese mer om hvordan vi benytter og beskytter dine personopplysninger i SSNs Personvernerklæring.

  • + Jeg får ikke godkjent studentstatus i appen, hva skal jeg gjøre?

    Har du fulgt punktene i Hvordan setter jeg studentstatus i appen? - og får fortsatt ikke verifisert studentstatus, til tross for at du har brukt riktig telefonnummer og har betalt semesteravgift?

    Da ber vi deg sende oss en e-post til [email protected], hvor du legger ved et bilde av studentbeviset ditt. Vi vil hjelpe deg!

  • + Jeg har registrert meg som ny bruker i appen, men blir kastet tilbake til login før jeg har fått laget meg et passord. Hva gjør jeg?

    Sjekk innboksen til den e-postadressen du har brukt til å registrere deg med. Her skal det ligge en e-post hvor du får sette passord, slik at du får logget deg inn.
     

  • + Jeg prøver å identifisere meg med studentnummer og USN-adresse i Student Sørøst, men det virker ikke?

    Nei, det virker dessverre ikke. Dersom du har en brukerkonto på SSNs Min side fra før (noe du antagelig har om du er beboer, har søkt om studentbolig, har sendt inn søknad om helserefusjon eller har barn i barnehage hos SSN), kan du logge inn med denne. Ellers må du opprette en ny konto, men du kan gjerne opprette denne med USN-adressen din :) Dessverre har ikke Student Sørøst-appen noen kobling mot studentnummer eller USN-konto per i dag.

    Det er arbeides med å få en slik løsning på plass :)

  • + Kan jeg benytte min Feide-konto for å logge inn i Student Sørøst?

    Nei, per i dag er ikke dette mulig. Du kan gjerne benytte samme e-postadresse som på Feide-kontoen din når du oppretter en ny bruker i Student Sørøst, men den vil ikke være knyttet til Feide-kontoen din.

    Har du derimot SSNs Min side fra før, kan du benytte samme brukerkonto i appen!

    Slik oppretter du brukerkonto i Student Sørøst.

  • + Kan jeg bytte e-postadressen på min brukerkonto i Student Sørøst-appen?

    Beklager, men for øyeblikket kan du ikke selv endre e-postadressen tilhørende din brukerkonto i appen.

    Dersom du har behov for å endre e-postadressen din, kan du kontakte SSN Service på e-post, og vi vil hjelpe deg. Husk å inkludere både gammel og ny e-postadresse i meldingen din til oss :)