Svar på ofte stilte spørsmål om appen Student Sørøst

Her samler vi våre oftest stilte spørsmål om Student Sørøst. Vennligst send inn spørsmålene dine til [email protected] dersom du ikke får svar her!

  • + Appen frøs da jeg åpnet en mikrotjeneste, hva gjør jeg?

    Dette er dessverre en feil som kan opptre når mange systemer skal snakke sammen. Om du opplever at appen fryser eller henger, kan du prøve følgende:

    • Forsøk å lukke appen og starte den på nytt.
    • Forsøk å restarte telefonen din.
    • Tving avslutning av appen: På iPhone eller på Android.

    Om problemet fortsatt vedvarer, ber vi deg ta kontakt oss med oss: [email protected]!

  • + Er appen tilgjengelig i alle land? Også utenfor Norge?

    Ja, Student Sørøst er tilgjengelig i alle land både i Google Play og App Store, bortsett fra i Frankrike (grunnet spesielle sikkerhetsregler i Frankrike som vi håper å kunne imøtekomme snart slik at appen også blir tilgjengelig for franske studenter).

  • + Er appen tilpasset synshemmede?

    Vi jobber med å gjøre appen universelt utformet og beklager på det sterkeste at den ikke er det for øyeblikket.

  • + Hvordan oppretter jeg en bruker i Student Sørøst-appen?
    1. Legg inn e-postadressen du ønsker å benytte. Du vil i løpet av kort tid motta en e-post til den registrerte e-postadressen din. Her får du beskjed om å sette passord og kan deretter logge inn i Student Sørøst.
    2. Dersom du leier bolig eller har søkt om helserefusjon hos SSN, har du allerede en brukerkonto på SSNs Min side, og denne kan du også logge inn med i appen. Vi anbefaler deg å benytte Min side-brukeren din dersom du har en slik, fremfor å opprette en ny.
  • + Hvorfor må jeg registrere meg for å bruke Student Sørøst?

    Det er flere grunner til at du må være innlogget for å bruke Student Sørøst. Noen av dem er:

    • For at kommunikasjonen og tjenestene til deg skal være relevante.
    • For å kunne bruke Mat og drikke-tjenestene i appen, som studentbonus og kaffekort.
    • For at vi skal kunne svare deg på supportsaker.

    Du kan lese mer om hvordan vi benytter og beskytter dine personopplysninger i SSNs Personvernerklæring.

  • + Jeg har registrert meg som ny bruker i appen, men blir kastet tilbake til login før jeg har fått laget meg et passord. Hva gjør jeg?

    Sjekk innboksen til den e-postadressen du har brukt til å registrere deg med. Her skal det ligge en e-post hvor du får sette passord, slik at du får logget deg inn.
     

  • + Jeg prøver å identifisere meg med studentnummer og USN-adresse i Student Sørøst, men det virker ikke?

    Nei, det virker dessverre ikke. Dersom du har en brukerkonto på SSNs Min side fra før (noe du antagelig har om du er beboer, har søkt om studentbolig, har sendt inn søknad om helserefusjon eller har barn i barnehage hos SSN), kan du logge inn med denne. Ellers må du opprette en ny konto, men du kan gjerne opprette denne med USN-adressen din :) Dessverre har ikke Student Sørøst-appen noen kobling mot studentnummer eller USN-konto per i dag.

    Det er arbeides med å få en slik løsning på plass :)

  • + Kan jeg benytte min Feide-konto for å logge inn i Student Sørøst?

    Nei, per i dag er ikke dette mulig. Du kan gjerne benytte samme e-postadresse som på Feide-kontoen din når du oppretter en ny bruker i Student Sørøst, men den vil ikke være knyttet til Feide-kontoen din.

    Har du derimot SSNs Min side fra før, kan du benytte samme brukerkonto i appen!

    Slik oppretter du brukerkonto i Student Sørøst.

  • + Kan jeg bytte e-postadressen på min brukerkonto i Student Sørøst-appen?

    Beklager, men for øyeblikket kan du ikke selv endre e-postadressen tilhørende din brukerkonto i appen.

    Dersom du har behov for å endre e-postadressen din, kan du kontakte SSN Service på e-post, og vi vil hjelpe deg. Husk å inkludere både gammel og ny e-postadresse i meldingen din til oss :)