Studentbolig

Her kan du finne og søke om bolig og få svar på det meste om livet i studentbolig.

Alle sider

Alt om å søke om studentbolig og å flytte inn

Vi er her for deg!

Visste du at det finnes en lett tilgjengelig person på din campus, som du kan kontakte om noe for eksempel skurrer i kollektivet?

Les mer

Nyttig info til deg som bor hos oss, og til deg som skal flytte ut

Ofte stilte spørsmål

Nøkkelen henter du enten på SSNs kontor på campus eller du kan låse deg inn via appen om det er nøkkelkort og ikke fysisk nøkkel ved studentboligen din.

Utfyllende informasjon om nøkkelhenting finner du her.

Feil må meldes raskt

Hvis du oppdager feil eller mangler ved boligen, ber vi deg om å melde ifra her i kontaktskjemaet vårt eller på Min side snarest mulig.

Les mer om å melde feil og mangler.

Kritiske feil eller mangler?

I en krisesituasjon der feilen er kritisk for bygningen eller dens beboere, vennligst ring SSNs beredskapstelefon 31 00 95 00.

Ved ulykker, brann eller akutte hendelser, ring aller først nødnummer:

Brann: 110
Politi: 
112
Ambulanse: 
113
Legevakt: 
116 117

Les mer om beredskap og krisehåndtering.

Få prioritert plass i køen

Når du allerede bor i studentbolig hos oss, blir du prioritert i køen hvis du søker om å bytte bolig. Dette kan være en god løsning om du ikke trives i boligen du bor i. Du søker om bytte av bolig på Min side.

Les mer om bytte av bolig her.

Sjekk kontrakten din

Hvor lenge du kan bo i studentboligen din, avhenger av hvilken leieperiode du har fastsatt i kontrakten din. Kontrakten din finner du på Min Side og her finner du varigheten for leieavtalen din under §1 og punktet "Leieperiode".

Ny kontrakt en gang i året

Leiekontraktene våre løper til 31. juli. Dersom du er student hos Universitetet i Sørøst-Norge, Politihøgskolen i Stavern, Fagskolen i Viken eller Fagskolen i Vestfold og Telemark, vil du i april, motta tilbud om ny leiekontrakt for boligen du leier hos oss.

Tilbudet gjelder fra 1. august og sendes deg via e-post med informasjon om frister og hva du må gjøre for å signere den nye kontrakten. Vi ber deg om å lese gjennom den nye kontrakten, da det kan være gjort endringer (slik som prisendring).

Les mer om ny kontrakt.

Vi gjør oppmerksom på at det er noen kriterier du må oppfylle for å få tilbud om ny kontrakt:

  • Du må ikke ha ubetalt forfalt husleie på det tidspunkt søknaden din blir behandlet.

  • Du må ikke ha misligholdt leiekontrakten eller sagt opp kontrakten før den utløper.

Hvorfor har jeg ikke fått ny kontrakt?


Maksimal botid i SSNs studentboliger er fem år.

Det skal være stille mellom 23.00/24.00 - 08.00

Er du plaget av naboer som bråker, kan du gå fram på følgende måte:

  • Snakk med naboen og be dem dempe musikken og ta hensyn.

  • Snakk med trivselsverten din, kanskje han/hun kan hjelpe. Du finner kontaktinfo til din trivselsvert på Min Side på desktop eller under Studentbolig/Mitt leieforhold i appen.

  • Send klage til SSN. Husk å spesifisere tid, sted og romnummer.

  • Ring Politiet: 02800.

Vis respekt for hverandre. Leietakerne plikter å respektere hverandres natte- og arbeidsro.

Etter klokken 23.00 på hverdager og klokken 24.00 på dager før helligdager, og frem til klokken 08.00, skal det være ro i boligen, samt på eiendommen for øvrig. Herunder ligger også forståelsen for at man skal ta hensyn til sine medleietakeres behov for arbeidsro også på dagtid.

Bidrar til trivsel i studentboligene

Les om trivselsvert Miriam som bidrar til at beboerne på Campus Vestfold Studentboliger trives og blir kjent 👩🏿‍🤝‍🧑🏻

Les mer